Amerikanci troše 70 milijardi dolara za gurmanske proizvode
Amerikanci su prošle godine potrošili 70 milijardi dolara na gurmanske proizvode! Uprkos ekonomskoj krizi, prodaja specijalne, kvalitetne hrane manjih  proizvođača “cveta” u SAD,  dok sve više Amerikanaca kupuje gurmansku  hranu.
Oko 180.000 izloženih proizvoda, ukusnih zalogaja,  bilo je izloženo   na Sajmu hrane u Vašingtonu. Ovaj sajam  je najveći u Severnoj Americi  i privukao je proizvođače iz 81 zemlje.
Alison Majers prodaje gurmansku čokoladu kućne proizvodnje. “Ovo je  finansijski isplativ način da se povežemo sa potrošačima, a to što nam  je proizvod izložen pruža priliku da ga oni dodirnu i okuse. Ja ne mogu  sa 300 proizvoda da putujem do mesta gde oni žive, ali zato oni mogu  da dođu u naš svet”, kaže Majersova.
Luiz Krejmer je portparol Nacionalne asocijacije za trgovinu  gurmanskom hranom, kaže da “ljudi možda ne kupuju `BMV` automobile, ali  zato sebe znaju da časte divnom crnom čokoladom”.
Takođe, Amerikanci više ne jedu tako često u restoranima kao ranije,  ali im je ukus postao istančaniji i veći su avanturisti kada je reč o  hrani, pa zato žele da imaju bolje proizvode kod kuće”, objašnjava  Krejmerova.
Sajam gurmanske hrane nastao je sredinom  prošlog veka kao način da  strani izvoznici predstave svoje proizvode američkim potrošačima.
Lora Tol iz Senegala ističe da je “posetioce  zanimao džem od hibiskusa, koji se pravi od svežih cvetova te biljke” Mariam Ture  iz Obale Slonovače kaže da od prodaje indijskih oraha u SAD živi oko 800 radnika u njenoj zemlji.
“Fabrika se nalazi u najsiromašnijoj regiji Obale Slonovače, gde  zapošljavamo muškarce i žene koji tako izdržavaju svoje porodice.  Prilika da dođem u SAD i predstavim našu kompaniju kupcima znači da će,  ako se posao razvije, naši radnici moći da donesu više hrane na sto  svojim ukućanima”, priča Tureova.
Američki proizvodi su takođe veliki deo Sajma gurmanske hrane.
Volter Neš je vlasnik roštilja Leftiz u Merilendu, nadomak  Vašingtona. “Dva lanca prodavnica već su rešila da kupuju naše  proizvode”, kaže on.
Ekonomisti smatraju da će američka industrija gurmanske hrane  nastaviti da se razvija, pošto američki potrošači tragaju za  jedinstvenim proizvodima da bi zadovoljili svoj apetit koji se  neprekidno menja.
 
	




