Globalno tržište igrica 2015. godine vredeće 100 milijardi dolara
Kompanija Gartner objavila je ove nedelje predviđanje, na temelju dostupnih podataka, kako će prodaja hardvera i softvera namenjenih prvenstveno igranju doseći 74 milijarde američkih dolara. Ukoliko se ove prognoze ostvare, biće to rast od golemih 10,4% u odnosu na 2010. godinu, kad je prodaja vredela 67 milijardi.
Isto tako, Gartner predviđa i kako će igranje na mobilnim uređajima, zbog sve veće popularnosti tableta i smartphonea, postati još važnije nego danas te 2015. godine zauzimati 20% tržišne vrednosti.
I tržište online igara doživljava pravi procvat rastom popularnosti digitalne distribucije softvera, odnosno direktnim downloadom programa i igara koje korisnici trebaju, nauštrb kupovanja u trgovinama. Zanimljivo, Gartner predviđa i da će prihodi popularnih igara poput World of Warcrafta u narednih nekoliko godina pasti zbog širenja tzv. mikro-transakcija, za koje je ponajpre zaslužan FarmVille.
Igre koje se temelje na mikro-transakcijama ne traže od svojih korisnika mesečnu pretplatu kao klasične online igre, već korisnici plaćaju za nekakve dodatne pogodnosti unutar samih igara, poput bržeg napredovanja ili raznolikijih mogućnosti igranja.
U narednih nekoliko godina možemo očekivati doba u kojem će igre istovremeno izlaziti za više platformi, poput konzola, PC-a, smartphonea i tableta, a svi će se ovi uređaji i igre međusobno povezivati i ispreplitati.
Istraživanje koje je sprovela kompanija Newzoo u Velikoj Britaniji pokazalo je kako više od polovina stanovnika u Britaniji, oko 31 milijun ljudi, igra video igre. Britanci provedu 43 miliona sati dnevno igrajući, a od toga 21% vremena otpada na konzole, a 18% na online društvene igre.