Tojota ponovo najvredniji automobilski brend
Teška vremena su prošlost za najvećeg proizvođača automobila na svetu. Milionski opoziv u servis, problemi sa imidžom, globalna ekonomska kriza – sve ovo je Tojotu jako pogađalo proteklih godina.
Ali Japanci su očigledno neuništivi. Najnoviji izveštaj renomirane američke analitičke kompanije Milvord Braun pod nazivom BrandZ pokazalo je da je Tojota ponovo postala najvredniji automobilski brend na svetu.
Sa rastom vrednosti od 11 odsto u odnosu na prošlu godinu, japanski proizvođač je vratio prvu poziciju od BMW-a. Ukupna vrednost brenda Tojota je procenjena na 24,2 milijarde dolara (17 milijardi eura).
U ukupnom poretku svih kompanija, Tojota je na 27. mestu, dok prvu poziciju trenutno drži kompanija Apple čija je vrednost 153,3 milijarde eura.
Glavni razlog visokog plasmana Tojote je vodeća uloga u oblasti alternativnih pogona.
Drugo mesto na listi automobilskih brendova ove godine pripada BMW-u, a treće Mercedesu.