Izbori u Hrvatskoj: Recesija umanjila donacije

Šest godina recesije odrazilo se i na kampanje za predsedničke izbore u Hrvatskoj, pošto su svote, koje su četiri kandidata za čelnika države prikupili, gotovo sitniš naspram novca za izbore pre pet godina.

Predsednički kandidat Ivo Josipović prikupio je za sada nešto više od dva miliona kuna, a toj svoti treba pridodati još četiri miliona koje će mu preusmeriti njegova nekadašnja stranka SDP.

Ipak, nedelju dana pre izbora Josipovićev stožer deklarisao je prikupljenih nešto malo manje od 2,1 milion kuna donacija od građana i firmi. Pre pet godina ta svota bi bila šesta po redu, piše Novi list.

Da se početak recesije nije toliko osetio na finansiranju kampanje i prikupljanju donacije jasno je iz podatka da je Andrija Hebrang, tada kandidat HDZ, deset dana pre prvog kruga prijavio donaciju od 4.703.778,81 kunu.

Nadan Vidošević, tada predsednik Hrvatske gospodarske komore, prikupio je 4.422.100 kuna. Milanu Bandiću građani i firme su donirali pre pet godina 3.865.551,16 kuna, a on je prijavljivao donacije građana manje od dve kune.

Ukupna vrednost donacija, što u novcu, što u uslugama, koje je prijavio Dragan Primorac te 2009. godine iznosila je 3.787.000 kuna, a samo Jako Andabak donirao mu je dva miliona kuna što danas zakonski ne bi mogao.

Čak je i Vesna Pusić, koja je vodila mnogo skromniju kampanju, od navedenih protivkandidata na tadašnjim izborima prikupila 1.914.870 kuna.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE