Posao, društvene mreže, Linkedin, lajkovi

9 razloga zašto niste uspešni na Linkedinu

Seriju kolumni za vas na BIZLife portalu pišu Dejan Pataki i Nemanja Živković, dvojica stručnjaka sa bogatim iskustvom u marketingu, komunikaciji, optimizaciji LinkedIn nastupa, imaćete priliku da se detaljnije upoznate sa strategijama koje maksimalno iskorišćavaju mogućnosti koje LinkedIn nudi. Ove nedelje govore o tome ko je vlasnik našeg Linkedin profila. 

Dejan Pataki

Dejan Pataki

Piše: Dejan Pataki

LinkedIn je moćna globalna mreža koja okuplja poslovne ljude širom sveta. Ako je vaša ciljna grupa u Srbiji, sve prednosti ove platforme jednako važe. Na LinkedInu možete prodavati B2B, pozicionirati kompaniju kroz employer branding, učiniti sebe vidljivim, pronaći novi, bolji posao, pozicionirati se kao stručnjak (thought leader) i razviti svoj lični brend.

Međutim, mnogi i dalje ne ostvaruju rezultate koje ova platforma može da pruži. U nastavku navodim 9 glavnih razloga zašto LinkedIn možda nije doneo vama ili vašoj kompaniji željeni uspeh, uz metafore koje ilustruju svaki izazov.

Profil nije optimizovan

Prisustvo na LinkedInu bez profilne fotografije, profesionalnog naslova, opisa iskustva i kontakata propušta sve mogućnosti koje platforma pruža. Vaš profil je vaša prodajna stranica – on je često prvi rezultat koji dobijete kao rezultat pretrage vašeg imena i prezimena.

Ovo je kao da znate da postoje teretane i nutricionisti, ali ne preduzimate ništa osim što ih povremeno posmatrate izdaleka. Bez optimizacije profila, šaljete poruku da niste ozbiljni ili bar zainteresovani u svom pristupu.

Nemate definisan cilj

Da biste ostvarili merljive rezultate, prvo morate jasno definisati šta želite da postignete prisustvom na platformi. Da li želite da povećate vidljivost, steknete nove klijente ili gradite svoj brend? Bez jasno definisanih ciljeva, teško je proceniti šta radite dobro, a šta ne.

Sasvim je legitimno i da kažete da vam je u određenom trenutku cilj jednostavno prisustvo na platformi, povezivanje, stvaranje kvalitetnih kontakata.

Odlazak na LinkedIn bez cilja je kao odlazak u teretanu bez plana – prisutni ste, osećate se bolje, ali nemate rezultate koji su zaista merljivi. Cilj vam daje precizan smer, često i motivaciju za dalji rad.

Ne kreirate sadržaj

Kreiranje sadržaja je prvi ozbiljan izazov na LinkedInu. Čak i kada shvatite da platforma može biti korisna, mnogi zastanu na pitanju: Šta da objavim? Sadržaj koji delite treba da bude vredan vašoj publici, da odgovara na njihova pitanja ili rešava njihove probleme. O tome se mnogo više može pročitati u prethodnim tekstovima: Link

Metafora: Kao da ste otišli na jedan probni trening u teretanu, ali ste zbunjeni spravama i ne znate šta bi vam zapravo koristilo. Bez sadržaja, ostajete nevidljivi za one koji bi mogli postati vaši klijenti, saradnici, poslodavci.

Posao, društvene mreže, Linkedin, lajkovi

Freepik

Nedostatak konzistentnosti

Ovo je najčešći razlog kod onih koji razumeju vrednost platforme, uložili su neki trud – optimizovali profil, napravili po neku objavu, poslali i prihvatili zahteve za konekcijom. Prema kategorizaciji Linkedina uz jedan post nedejno i 500+ konekcija platfroma vas svrstava u Top Kreatore. Mišljenja san da je jedan post nedeljno dovoljan za osnovnu vidljivost i dugoročne rezultate. Ako želite brži rast, dva do tri posta nedeljno donose neuporedivo bolje efekte. Konzistentnost nije samo u objavljivanju sadržaja, već i u angažovanju na tuđim objavama i komunikaciji sa mrežom.

Metafora: Kao da odlazite jednom nedeljno u teretanu. Promene postanu vidljive u nekom trenutku, ali daleko ste od željenog cilja. Redovnost u radu gradi prepoznatljivost i poverenje kod vaše publike.

Nedovoljna angažovanost

Angažovanost na tuđim objavama (ali i spostvenim) – komentarisanje, deljenje i interakcija – ključni su za algoritam platforme. Ako ste samo posmatrač, smanjujete šansu da vas drugi primete. Angažovanost je obostrana – što više vremena posvetite drugima, to će se više ljudi uključiti u vaš sadržaj. Nedostatak inspiracije za kreiranje sadržaja nije razlog da ne budete prisutni i date svoj doprinos kroz smislene komentare. 

Metafora: Ovo je kao da sedite u teretani i posmatrate druge kako vežbaju, bez aktivnog učešća. LinkedIn je mreža, i mreže funkcionišu kroz uzajamnu podršku.

Nedostatak autentičnog „tone of voice“-a

Na LinkedInu je ključno da razvijete autentičan ton komunikacije koji vas izdvaja i čini prepoznatljivim. To je vaš „tone of voice“, način na koji komunicirate sa svojom publikom, i on treba da odražava vašu ličnost, vrednosti i profesionalni stil – baš kao što to činite u offline svetu.

Bez autentičnog i doslednog tona, vaše poruke mogu izgledati generički i neprivlačno. Publika želi da čuje vas, a ne šablonske izjave. Vaš ton treba da gradi poverenje i pokaže vašu stručnost, dok istovremeno ostaje u skladu sa vašim brendom. Definisanje i prepoznvanje vašeg ličnog načina komunikacije ima još jednu važnu ulogu: lakše će te kreirati sadržaj jer ćete se osećati samouvereno i slobodno.

Metafora: Kreiranje sopstvene rutine u teretani ima vrlo važnu ulogu. Redosled zagrevanja, neke rutinske sitnice, otkloniće frikcije ka motivaciji, disciplini i dobrim rezultatima.

Previše prodajni nastup

Niko nije na Linkedinu da bi nešto kupio. Ovo uvek imajte na umu. Platfroma nije mesto za agresivnu prodaju. Publika ceni korisne informacije, autentične priče i deljenje iskustava. Fokusirajte se na vrednost koju nudite, a ne na direktnu prodaju. Edukacija i inspiracija često donose bolje rezultate od direktne reklame. Postoje načini da svoj nastup učinite više prodajnim – kroz sređen profil (CTA, Services, About,pa čak i Cover) ili uz upotrenu “potpisa” koji će pratit svaku objavu.

Metafora: Ovo je kao da dolazite u teretanu i pokušavate odmah da podignete najveće težine – rezultat je samo frustracija. Usmerite se na izgradnju odnosa pre nego što pokušate nešto da prodate.

Nedostaje lična fotografija u objavama

Lične fotografije u objavama nisu samo estetski dodatak – one su moćan alat za izgradnju poverenja i autentičnosti. Ljudi vole da vide ko stoji iza poruke, jer je to način da se povežu s vama na ličnom nivou. Fotografija dodaje ljudskost vašim objavama i potvrđuje „ko ste vi“ – profesionalac sa jasnim identitetom i vrednostima.

Ako izostavljate lične fotografije, vaše objave mogu delovati bezlično i manje upečatljivo. Ljudi će pre zapamtiti sadržaj koji ima lice i priču nego generičke objave bez ličnog pečata.

Metafora: Ovo je kao da idete u teretanu sa neadekvatnom opremom – sve je tu, trudite se i radite vežbe, ali vas nešto žulja, steže ili sputava. Bez prave opreme, rezultati neće biti onakvi kakve želite, baš kao što bez lične fotografije vaš sadržaj gubi na snazi i autentičnosti.

Aktivirate se na LinkedInu tek kada vam treba (novi) posao

Mnogi korisnici LinkedIna počinju da se angažuju na platformi tek kada su u potrazi za poslom ili novim klijentima. Tada je stepen frustracije veći, postavljaju se nerealna očekivanja i očekuju brzi rezultati, koji retko dolaze preko noći. LinkedIn nije mesto za instant rešenja, u pitanju je “spora mreža” i zahteva kontinuitet i strpljenje kako bi doneo konkretne rezultate.

Angažovanje na platformi treba da bude proaktivno, a ne reaktivno. Gradite svoje prisustvo, delite vredan sadržaj i negujte profesionalne veze pre nego što vam bilo šta zatreba. Tako ćete izgraditi mrežu koja je spremna da vas podrži kada dođe pravo vreme.

Ipak, nemojte da vas ovo sputa oko nagažovanja ili prisustva ako ste se prepoznali – da sada tražite drugi ili bolji posao. 

Metafora: Nemojte krenuti u teretanu mesec dana pre odlaska na more ili važnog događaja na kojem želite da izgledate savršeno. Rezultati dolaze postepeno – krenite ranije, neka vežbanje postane vaša navika. Isto važi i za LinkedIn – redovno prisustvo i angažman pravi su put do uspeha.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE