Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Uber zna i deli besplatno: 3 važne lekcije kako poslovati

    U svom prvom govoru za TED, osnivač Ubera Travis Kalanick otkriva tajne izazova koje stoje iza rastućeg biznisa.

    U govoru za TED Kalanick objašnjava kako je to kada pokušavate da proširite svoj posao. Evo tri važne lekcije:

    Lekcija 1: Ne plašite se da promenite svoju sliku kada se publika menja

    Nedavno je Kalanick odlučio da redizajnira logo Ubera… došlo je do različitih rezultata. Došlo je do promene iz velikog U do apstraktnog brava-i-ključ logoa što je zbunilo klijente (mnogi tražeći logo na koji su navikli nisu mogli da nađu Uber među aplikacijama). Čovek koji je na čelu tima dizajnera Ubera čak je i napustio kompaniju nakon puštanja logoa, što je nesrećna slučajnost. Prema Kalanicku, promena je apsolutno neophodna.

    Kada smo počeli, bilo je samo crnih automobila. Bukvalno pritisnete dugme i dobijete S-klasu. Ono što smo umalo uradili je, kako bih nazvao, nezreo luksuzni brend koji je izgledao kao značka na luksuznim kolima. I kako smo se proširivali po svetu, od S-klase do automobila-rikši u Indiji, bilo je važno za nas da budemo pristupačniji, da budemo prilagođeniji lokalnom, domaćem… Trebalo je da značimo više. „U“ ništa ne znači na mandarinskom jeziku.

    Lekcija 2: Što se brže proširujete, kultura kompanije treba da ima veću prednost

    Poslednjih par godina bile su teške za Uber kulturu, posebno sa kritikama novinara zbog njihovih metoda. Jedan menadžer Ubera navodno je prikriveno pretio novinarima. Kada je upitan šta se tačno dešavalo unutar Ubera za vreme tog haosa, Kalanick je priznao da su bili pod pritiskom ali:

    Pre dve i po godine naša kompanija je imala 400 ljudi. Sada brojimo 6.500. Kada prolazite kroz širenje kompanije, morate da zacementirate (kulturne) vrednosti kompanije i da pričate o njima sve vreme. Pobrinite se da se stalno proverava – „Da li smo dobri ljudi koji rade dobar posao?“. Kada ste to proverili, sledeći deo bio bi da pričate svoju priču. Mislim da smo naučili dosta i da smo iz svega izašli jači.

    Lekcija 3: Pretpostavite da će se vaš način poslovanja promeniti u budućnosti

    Kalanick je već rekao da očekuje da će Uber u budućnosti koristiti samo-upravljujuće automobile. Zašto odbaciti radnu snagu? Kalanick je rekao da su automobili kojima neće upravljati čovek mnogo dalje nego što mislimo (za oko 5 godina), ali je bolje biti svestan budućnosti.

    Samo-upravljujući svet će se desiti. Kako da pozitivno prođemo kroz sve to? Prihvatimo činjenicu da je to svet koji će postojati.

    Lekcija je da se menjamo pre nego što ćemo zaista morati da se menjamo, što je nešto što je Uber uspešno uradio sa svojim logom, i sa stavom prema automobilima, i manje sa svojom kulturom poslovanja. Izgleda da jedan od najvećih startapova na svetu takođe mora da improvizuje u letu.

    Foto: Youtube/Printscreen

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE