Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ko su marketinški pobednici Super Bowl-a?

    Na zlatnoj godišnjici Super Bowl-a, 50-om finalu NFL-a, Denver Broncos-i su pobedili favorizovane Carolina Panthers-e 24 – 10. Peyton Manning, kvoterbek Broncos-a,  verovatno u  svojoj poslednjoj utakmici u ligi, postao je prvi kvoterbek koji je uspeo da osvoji Super Bowl sa dva različita tima.

    Sportska zvezda večeri je svakako bio Menning, a ko je trijumfovao na marketinškom terenu?

    Osim borbe za Lombardijev trofej, veliku utakmicu su „igrali“ mnogi brendovi koji su svoj „nastup“ na Super Bowl-u platili na desetine miliona dolara.Kada uložite godišnji marketinški budžet mnogih kompanija za samo jedan dan, očekivanja su velika. Ono na šta može da se utiče, imperativ je da se uradi najbolje moguće. Prisustvo na TV-u je neophodan ali ne i dovoljan faktor uspeha. Marketinška strategija podrazumevala je i  kreiranje kampanje za „second screen“, mobilne telefone, tablete i desktop. Reklame tokom meča su gledaoci pretraživali dominantno na smart telefonima, čak 82 odsto. Broj takvih pretraga je važan pokazatelj brendovima koliko je reklama koja je „išla“ na velikom ekranu zainteresovala gledaoce. Ako su preko mobilnog telefona istraživali o proizvodu, to je dobro, razmišljali o budućoj kupovini – vrlo dobro, a ako su i kupili, to je fantastično. Onda je reklama uspela.

    Međutim, osim kvalitetnog i zanimljivog sadržaja koji treba predstaviti publici, postoje i neki faktori na koje je teško uticati. Google istraživanja pokazuju da od neizvesnosti utakmice zavisi tokom kog dela utakmice će pretraživanje biti najveće. U poslednje dve sezone finala su bila uzbudljiva, pa su gledaoci više istraživali tokom prve dve četvrtine, dok kako se utakmica bližila kraju zainteresovanost je opadala. Suprotan primer je finale 2014. godine kada su ovogodišnji pobednici Broncos-i ubedljivo izgubili od Seattle Seahawks-a 43:8. Nezanimljivost utakmice doprinela je da pretraga bude znatno veća u drugom poluvremenu kada je pitanje pobednika već bilo rešeno.   

    Pobednicima „marketinškog finala“ ide na ruku podatak da je ove godine pretraga o brendovima veća za 40 odsto u odnosu na Super Bowl 2015. godine.

    Prema istraživanju Googla, ovo su top 5 brendova koje su gledaoci Super Bowl-a najviše pretraživali tokom utakmice.

    Audi, „Commander“:

     

    Acura, „What he said“:

    Universal Pictures, Jason Bourne Trailer:

    Honda, „A new truck to love“: 

    Kia, „Walken Closet“:

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE