Yahoo: Portal koji više ne vodi nikuda

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Yahoo: Portal koji više ne vodi nikuda

    Internet Titanik koga ne može da spasi super-žena u kompletićima

    Marissa Mayer nije uspela da oživi internet lenjivca, Economist

    Kada je Marissa Mayer, direktorka Yahooa, bila mala, želela je da postane neurohirurg. Umesto toga otisnula se u tehnološke biznis vode i kada se zaposlila 2012. godine da oživi Yahoo, kao internet firmu koja tone, počela je da preduzima neke druge operacije. Njena uloga kao šefa Yahoo-a došla je sa bogatom platom ali i sa mnogo neuspeha, među kojima su bili i u oktobru kada je kompanija objavila kvartalni profit ispod očekivanog.

    Yahoo, nekad vodeća internet kompanija neuzastivljivo tone. Iz dana u dan strani mediji objavljuju sve lošije rezultate koji idu u paketu sa slatkom plavušom u večito pedantnim kompletićima – Marissom Mayer. Strani mediji prepuni su slika Mayerove, kao i o njenim potezima. Kao da se naslađuju njenim pogrešnim potezima, izborima, i samom Internet-Titaniku koga su već odavno prešišali giganti poput Google-a. Iako se cele ove 2015. Yahoo borio sa finansijama, jasno da kompanija nema kapaciteta da se izbori sa konkurencijom i da mora da se desi čudo da bi ova kompanija ponovo stala na noge. Marissa Mayer jednostavno nije sposobna da donese čudo, i čini se da što više tone, to je ima više u medijima. Te rodila je drugo dete,  kako se brzo vraća na posao, kako je vredna, ali kako je mogla da rodi u ovako teškim trenucima za firmu.

    Mayer je uložila trogodišnji napor da sačuva Yahoo, ali rezultata nema. Ona je prvo bila zaposlena u Google-u kao inženjerka, a uživala je da zakuvava novinarske izveštaje. Kada je počela da radi za Yahoo, zaposleni su se nadali da će ih ona spasiti. Međutim, očekivanja su bila previsoka za ovu mladu, ambicioznu ali i šeficu gladnu medijske pažnje.

    Cene akcija Yahooa su se udvostručile od kada je ona na čelnoj poziciji, ali to ima najviše veze sa kineskom internet kompanijom Alibaba, koja ju je kupila za samo milijardu dolara 2005. godine. Investitori su videli Yahoo kao način da dođu do Alibabe. Većina tržišne vrednosti Yahoo-a sada proizilazi iz njenih udela u Alibabi i Yahoo Japan, koja je posebna kompanija.

    Od kada je Marissa preuzela Yahoo, prihodi i profiti su opali. Pokušala je da ojača društvene mreže i mobilno reklamiranje, kupila je Tumblr (platform za blogove) i BrightRoll (kompaniju za video reklamiranje) i na to potrošila oko 2.2 milijarde dolara. Ipak, Google i Facebook su jednostavno “pojeli” Yahoo online reklamiranje.
    Iako je treća najveća web patforma u Americi, odmah iza Googlea i Facebooka, ne nudi isti nivo targetiranja publike kao što to konkurencija radi.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE