Učimo od najboljih: Strategija koja je STARBUCKS dovela do uspeha

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Učimo od najboljih: Strategija koja je STARBUCKS dovela do uspeha

    Bilo da ga volite ili ne, Starbucks radi dobro. Kompanija je svoj primarni produkt – skoro pa najprisutnije piće na svetu pretvorila u multimilijardersko carstvo.  Ali, to je samo početak.

    U 2015. godini akcije ovog najpoznatijeg lanca kafe skočile su za više od 50%. Prošlog meseca prijavili su najbolji kvartal ikada, sa prihodom od 4.9 milijardi dolara i zarade nešto manje od milijardu dolara.
    Šta je dovelo do ovakvog rezultata? I kako možemo da primenimo ove lekcije?
    Evo nekih primera koje je izdvojio sajt Inc.com.

    1. Mobilne aplikacije + dobar program nagrađivanja – odanost brendu.
    Starbucks je razvio svoju mobilnu aplikaciju pre dve godine. Danas ima 16 miliona korisnika. U stvari, 20% svog novca koji se razmenjuje u američkom Starbucksu urađeno je preko mobilne aplikacije.
    Program nagrađivanja je takav da što korisnici više kupuju kafu, čaj, ili hranu, popust je veći. Što korisnici više troše, više dobijaju. Svi vole besplatne stvari, zar ne?

    Savet: Nije samo poenta u kreiranju aplikacije. Fokusirajte se na kreiranje vrednosti za klijente. Onda, iskoristite tehnologiju da ta vrednost bude što dostupnija i jednostavnija.

    2. Adaptacija kao nasušna potreba
    Starbucks je sagradio svoje carstvo misleći o sebi kao o „trećem mestu“  – topla lokacija između posla i kancelarije – gde možete sresti prijatelje, uživati u omiljenoj knjizi, surfovati po Internetu.
    Međutim, praksa je pokazala da većina  korisnika želi da ponese kafu sa sobom.  Starbucks je zapazio taj trend, pogotovo u delovima grada gde je ogromna gužva.
    Zato su otvorili posebne „express kafee“ za one koji žure, ali i kafee za one koji vole natenane da piju kafu ili pojedu nešto.

    Savet: Visoki zahtevi su dobri, ali nemojte ih pratiti po svaku cenu. Tražite uska grla i druge oblasti da poboljšate iskustvo klijenta.

    3. Udruživanje kao korist za sve
    Proteklih godina, Starbucks je objavio nekoliko potencijalno profitabilnih partnerstava.

    Neki od primera su: Starbucksovi klijenti koji su članovi kluba loyalty mogu da čitaju tekstove The New York Timesa preko Starbucksove mobilne aplikacije. Takođe, Starbucksovci mogu da pristupe muzici u kafeima, i to preko stranice za streaming muzike – Spotify.

    Savet: Jednom kada jasno definišete strategiju vašeg brenda, nastojte da obezbedite partnerstvo koje će doneti korist za sve, a koje je u skladu sa vašom strategijom.

    4. Srećni zaposleni = srećne mušterije
    Starbucks tradicionalni nudi beneficije za zaposlene.I honoraci imaju zdravstveno osiguranje, besplatna pića, određenu količinu besplatne kafe, čak i opcije za neke akcije. Ove godine, Starbucks se istakao vestima da je kompanija počela da nudi pomoć kod otplate školarine svojim zaposlenima. I sami zaposleni u Starbucksu daju visoke ocene svojoj kompaniji. Kako je glavni čovek ovog lanca kafea Howard Schultz rekao: “Naš brend je izgrađen na iskustvu naših klijenata, a to zavisi od kvaliteta naših ljudi.Čelnici ove kuće kažu da više novca investiraju u svoje zaposlene nego što potroše na kafu.

    Dakle, kad god dajete novac za Starbucksovu kafu – dobar deo ide na to da prodavci zadrže osmeh na licu.

    Savet: Potražite način da vaši zaposleni budu zadovoljni. Zauzvrat, oni će isto uraditi za vaše klijente.

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE