Kontinuirano ulaganje u najvažniji resurs Nelt Grupe

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kontinuirano ulaganje u najvažniji resurs Nelt Grupe

    Nelt Grupa ima akumulirano iskustvo i znanje nastalo kao proizvod dugogodišnje saradnje sa multinacionanim kompanijama koje prate kompaniju od početka do danas. „Kontinuirano ulažemo u razvoj svojih zaposlenih jer jedino tako možemo da odgovorimo novim poslovnim izazovima koji su pred nama. Ulaganje u zaposlene podrazumeva fokusirane napore da najpre prepoznamo razvojne potrebe zaposlenih, a zatim i da se opredelimo za adekvatne programe za razvoj određenih veština i znanja“, objašnjava Marina Mitić-Jekić, HR direktor Nelt Grupe.

    Na koje načine pružate podršku razvoju kadrova?

    Prva polazna tačka za razvoj zaposlenih su nam standardni treninzi koji su definisani po pozicijama u kompaniji.Treninge koji su predefinisani po pozicijama realizujemo interno, tako što naše kolege iz organizacije koje imaju određena znanja, a takođe imaju afiniteta za trenerski rad, dele ta svoja znanja sa saradnicima kroz specijalizovane trening programe. Drugi način je kroz saradnju sa partnerskim agenijama koje pažljivo biramo i od njih zahtevamo da programe ili poslovne simulacije prilagode našim potrebama u potpunosti. Takođe, naše kolege upućujemo na otvorene treninge i stručne konferencije koje postoje na tržištima na kojima poslujemo, ili u inotranstvu. Zaposlene u sektoru prodaje kontinuirano, tokom cele godine, uključujemo u programe Nelt Sales Akademije, koja je koncipirana tako da podiže veštine svih naših zaposlenih u prodaji kroz pažljivo planirane i osmišljene trening aktivnosti.

    Druga polazna tačka za investiranje u razvoj zaposlenih je identifikovanje zaposlenih koji imaju liderskog potencijala, koje sistemski radimo jednom godišnje. Za zaposlene sa potencijalom planiramo razvojne aktivnosti uzimajući u obzir specifične potrebe svakog pojedinca ponaosob. Pored pomenutih treninga na kojima učestvuju, zaposleni sa potencijalom prolaze različite razvojne programe kao što su horizontalne rotacije u sektorima sa ciljem širenja znanja i ekspertize, mentorski rad i projektni angažman, nastavak studija kroz EMBA, učešće u individualnom i timskom coaching programu, upoznavanje sa najboljom svetskom praksom na stručnim konferencijama i specijalizovanim treninzima. Jedna od razvojnih mogućnosti za naše zaposlene je i učešće u razvojnim programima, kao što je program ’Dobar start’ gde kandidati iz organizacije, ali i eksterni kandidati mogu da uđu u proces selekcije za ovaj program. Program traje devet meseci i tokom njega polaznici prolaze obuku kroz rad na više pozicija što im omogućava da ubrzano izgrade veštine i znanja potrebna za obavljanje posla na ciljanoj poziciji što je u ovoj godini bila pozicija menadžera prodaje za ključne kupce. Ovakav program danas postoji samo na našem najvećem tržištu, u Srbiji, ali je nešto što ćemo svakako, u godinama koje su pred nama, praktikovati i na drugim tržištima, a u skladu sa potrebama biznisa.

    Na kraju svake poslovne godine pravite individualni trening plan za svakog zaposlenog u kompaniji. Koliko je zahtevno realizovati ovakav program, posebno ako imamo u vidu da Nelt Grupa danas zapošljava ukupno 3.760 ljudi na 7 tržišta u 11 kompanija?

    Pravimo razvojni plan za zaposlene sa potencijalom baziran na njihovim individualnim razvojnim potrebama, dok svi ostali dobijaju razvojne aktivnosti koje su neophodne za dobro obavljanje posla i baziraju se na standardnim treninzima, vezanim za poziciju na kojoj rade. Kada se radi o razvojnim planovima i aktivnostima, važno je naglasiti da se nivo kompleksnosti razvojnih aktivnosti razlikuje od pozicije do pozicije i definitivno je najzahtevnije realizovati planove za usko specijalizovane pozicije i za najviše pozicije u organizaciji. Primer za tako nešto su rotacije menadžera u okviru sektora lanca snabdevanja na našem najvećem tržištu, koje su pažljivo planirane i čiji tranzicioni period traje vise od šest meseci jer su nam istovremeno dve stvari u fokusu – kontinuitet dobrih poslovnih rezultata sektora i razvoj zaposlenih, jer jednog bez drugog nema.

    Trudimo se da kao kompanija inspirišemo i podstaknemo menadžere da budu pokretači razvoja svojih zaposlenih, ali isto tako da zaposlene podstaknemo da sopstveni razvoj i karijeru uzmu u svoje ruke jer za profesionalni razvoj svakog od nas ključna je pre svega lična incijativa i istrajnost u toj nameri. U skladu sa tim, svaki naš zaposleni ima mogućnost da izrazi svoje profesionalne afinitete tako što putem internih konkursa može nesmetano da aplicira za bilo koju poziciju u kompaniji i biće uzet u obzir ukoliko zadovoljava uslove otvorene pozicije. Nije redak slučaj da kolege menjaju sektor, poziciju, firmu u kojoj rade, često i kontinent, i mi to potpuno podržavamo jer smo za to da se ljudi oprobaju u različitim poslovima i novim okolnostima, uvek kada je to moguće.

    Na području BIH prošle godine Nelt Grupa je proglašena za najboljeg poslodavca. Šta vas čini atraktivnim poslodavcem?

    Mislim da Neltova atraktivnost svuda gde poslujemo leži u tome što po prirodi svog biznisa i organizacionom 'mindsetu’ odgovaramo generacijama koje sada započinju svoju karijeru. Svi znamo da današnje generacije žele da imaju jasan smisao zašto nešto rade, da rade u okruženju koje prati moderne tehnologije i koje nije statično. Ako pogledamo podatak da je, zahvaljujući rastu našeg biznisa, u prethodne dve godine samo u Neltu u Srbiji bilo preko 350 internih unapređenja, jasno je da prepoznajemo kvalitet u ponašanju i radu, i ljudi osećaju da se profesionalnost i posvećenost isplate. Osim toga, mi smo kompanija koja koristi savremene tehnologije u radu: u većini naših skladišta se koristi ’Voice Picking’ tehnologija, u čemu smo pioniri u regionu, naša prodaja koristi tablet računare, već dve kompanije u našem sistemu rade u SAP-u, treća počinje da koristi SAP već u januaru 2016, dok je najbolji pokazatelj da smo vešti u efikasnom i kvalitetnom sprovođenju promena činjenica da smo u prethodnoj godini uspeli da privučemo nekoliko novih poslovnih partnera, i u našu organizaciju integrišemo veliki broj novozaposlenih. 

    Sa druge strane, ako neki od kolega, svoje poslovne aspiracije ne ostvare u okviru Nelta, jer se jednostavno nekada ne poklope sve kockice, radeći kod nas oni stiču korisno znanje i iskustvo koje im puno znači za dalje karijerne pomake van naše kompanije. Uticaj iskustva iz Nelta na nečiju dalju karijeru se vidi po tome da većina naših bivših zaposlenih odlazi uglavnom na više pozicije u drugim kompanijama, što govori o tome da gradimo kvalitet i pružamo znanje. Jako je lepo kada čujete da mnogi bivši zaposleni Nelt opisuju kao neprocenjivo profesionalno i životno iskustvo. 

    Ono što nas kao kompaniju, čini mi se, najviše izdvaja je velika solidarnost, posebno u teškim situacijama kakve su na primer bile poplave u regionu kojih se svi sećamo, a na koje smo izuzetno brzo odreagovali.  Ne samo kao kompanija, velikim donacijama najugroženijim područjima u Srbiji i Bosni i Hercegovini, već i kao ljudi, saradnici, vanredno brzim prikupljanjem solidarne pomoći za naše koleginice i kolege kojima je to tada bilo više nego potrebno. Taj osećaj pripadništva, želje da se pomogne i solidarnost je nešto što ja ne umem da objasnim kako nastaje u Neltu, ali postoji i oseća se, posebno u takvim životnim situacijama kada je od neprocenjive važnosti.

    Na koji način kao najveći domaći poslovni sistem sprovodite korporativne vrednosti, imajući u vidu da poslujete na dva kontinenta?

    Naše kompanijske vrednosti su nešto o  čemu mi manje pričamo, a više se trudimo da pokažemo u svakodnevnom radu. Mislim da je najvažnije u svemu to što je menadžment kompanije svestan svoje uloge kada su organizacione vrednosti u pitanju i da od ponašanja vrha kompanije zavisi kakva će se kultura graditi kroz celu organizaciju. Svakodnevno pričamo o tome, na sastancima i neformalno. Jedna od ključnih tačaka na svakom našem sastanku su ljudi i organizacija, i time gradimo kulturu što češćeg i otvorenijeg feedbacka. 

    Pitamo zaposlene za mišljenje na razne teme, što kroz dvogodišnje ispitivanje organizacione kulture, što kroz formalne i neformalne fokus grupe ili kroz rad Comms tima, koji čine zaposleni iz različitih sektora koji su uključeni i u izradu našeg kvartalnog internog časopisa, koji ima za cilj da pojača informisanost svih naših zaposlenih. Trudimo se da sve krupnije odluke iskomuniciramo pravovremeno bilo da su povoljne ili ne. Najvažnije je, rekla bih, što znamo gde smo jaki, znamo gde možemo biti jači, što učimo iz dobrih primera, ali i iz grešaka, jer je to ključni preduslov za razvoj svakog pojedinca i cele organizacije.

    Nije lako kaskadovati kulturu kroz veliku kompaniju na svim našim tržištima, u svim biznisima, posebno na udaljenim tržištima kakva su afrička. Trudimo se da preko top menadžmenta svake od naših kompanija utićemo na klimu i kulturu svake organizacije. Vrlo nam je važno da naše organizacije vode ljudi koji nose u sebi ’Neltov duh’, koji istovremeno odiše velikom podrškom saradnicima i snažnim pobedničkim mentalitetom, koji nas uvek vodi ka tome da budemo korak ispred drugih.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE