POSLOVNI STAV Miodraga Jelića: Konstantno pomeranje granica

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    POSLOVNI STAV Miodraga Jelića: Konstantno pomeranje granica

    Dobar deo karijere Miodrag Jelić, izvršni direktor Lesaffre Srbija, proveo je u brzorastućim indsutrijama koje zahtevaju brzinu i inovativnost, pa stoga  pomeranje granica smatra ključnim u svakom biznisu. Svoju poslovnu filozofiju temelji i na doslednosti, kao i stalnom usavršavanju.

    Najvažnija reč u biznisu po vama je?

    Doslednost. Ima puno onih koje su ključne za uspešno i dugoročno poslovanje, ali mislim da se doslednost izdvaja. Upravo za takvu kompaniju, koja se rukovodi ovim principom i radim. Lesaffre je vodeća svetska kompanija u proizvodnji kvasca koja i na naše tržište donosi međunarodne trendove, bazirana na stubovima znanja, održivog poslovanja i doslednosti u primeni inovacija kod tradicionalne proizvodnje hleba. Rekao bih da je doslednost naša vrlina i najvažija reč u biznisu.

    Tim saradnika po vašoj meri?

    Vedri, optimisti, spremni da preuzmu rizik kada veruju u svoje ideje, tolerantni, bave se nekim sportom.

    Koliko su vas funkcije i napredovanje u poslu promenili?

    Svaka nova pozicija i napredovanje stimulisali su me, ali i naterali da radim još više i usavršavam se. Sa svakim novim poslom bilo je neophodno da budem još prilagodljiviji jer po prirodi stvari, svaka (viša) funkcija nosi i veću odgovornost, ne samo prema meni samom, već i prema daleko većem broju saradnika. Istovremeno, napredovanje bi sigurno bilo nemoguće bez ulaganja u znanje i stalno učenje, što smatram velikim doprinosom u mojoj karijeri jer se ono ne stiče tako lako.Imao sam sreće da sam dobar deo karijere proveo u brzo rastućim industrijama, gde su promene konstantne i gde, da biste opstali i bili uspešni, morate da budete drugačiji, brzi i inovativni. Smatram sebe i veoma srećnim jer sam tokom karijere bio okružen izuzetnim kolegama koji su mi bili uzor, te su mi njihovi kvaliteti i motivacija  pomogli da postanem bolji u onome što radim i tako doprinesem uspesima tima. 

    Vaša tri životna i tri poslovna principa?

    Kroz život me vode principi, u koje duboko verujem, a to su: brini o najdražima, pomozi kad god možeš, budi pošten prema drugima, ali i prema sebi. Mislim da ovo što sam naveo nije teško, ali ih s vremena na vreme, usled različitih okolnosti, svi ponekad zaboravimo. Kada pričamo o poslu, verujem da je pomeranje granica jedan od ključnih principa u svakom biznisu. Još ako imate, kao ja, sreću da ste okruženi iskusnim profesionalcima – onda ste na pravom putu.

    Kakav je to dobar lider?

    Dobar lider se prepoznaje u masi, i ima tu harizmu i entuzijazam zbog kojih se prirodno nameće kao vođa. Dobar lider, pre svega, veruje u svoje saradnike, ostavlja im dovoljno prostora da mogu slobodno da iskažu svoje mišljenje i da se izbore za svoje ideje, naravno sa ciljem otvaranja prostora za što samostalniji rad. On ih ujedno motiviše i podržava u onome sto su zamislili. Oko njega je jednostavno uvek dobar ambijent i atmosfera. Ne bih da izostavim ni to da dobar lider uvek nađe vremena da sasluša svoje saradnike. Danas je to prilično potcenjena osobina.

    Koja je vaša slabost kao nadređenog

    Nije mi lako da priznam, naročito javno, da umem da budem dominantan. To je, verujem, zbog energije koja me vodi u ideji ka pomeranju granica. U poslu vidim mnogo izazova i radim na tome da novim znanjima doprinosim unapređenju poslovne klime pa se tad nađem na liniji između lidera i dominantne osobe.

    Vaš najveći neuspeh?

    Kada bih se osvrnuo na dosadašnju karijeru mogao bih da kažem, da iza mene stoje dobre odluke koje sam donosio u ime kompanija, jer sve one i dalje posluju stabilno, profitabilno i dobro, što je slučaj i sa kompanijom Lesaffre u Srbiji. Ipak, svi smo mi samo manje ili više uspešni i ja radim na tome da tako i ostane.

    Koje osobine ima vaš idealan poslovni partner?

    Za mene, lično, idealan poslovni partner je pre svega pošten, drži se dogovora, plaća na vreme, daje konstruktivne i izazovne predloge. Iz mog ugla, spreman sam da sa takvim osobama gradim ozbiljnu i održivu poslovnu vezu na duge staze.

    Taktika koja vas nikada nije izneverila?

    Taktike se menjaju u zavisnosti od tržišnih uslova i poslovnih ciljeva, a ja se gotovo uvek trudim da gledam na posao ’iz cipela’ poslovnog partnera i da pre svega razumem njegove potrebe, naravno radeći na tome da i partner, ali i kompanija za koju radim imaju isti interes.

    Koliko sati dnevno radite?

    Nosim sat, ali kao neko ko vodi kompaniju, nemam radno vreme.

    Šta je za vas najveći izazov?

    Napraviti pravi odnos između privatnog i poslovnog života. Nije uvek lako uspostaviti tu vrstu balansa, mada mislim da napradujem u tome.

    U čemu je tajna vašeg uspeha?

    Mislim da nema mnogo tajni, stalno učim nove stvari i stavljam sebe u poziciju da moram da radim poslove u kojima nemam previše iskustva. To vam je isto kao kad kupite nove cipele pa se trudite da ih što pre razgazite, a onda kad to postignete već žudite za novim parom.

    „Jedna dobra poslovica kaže „Vinogradu nije potrebna molitva nego dobra motika“, tako da mogu slobodno da se pohvalim da sam sve u životu postigao sam svojim radom.

    Do sada, ako govorimo o kompaniji Lesaffre, ponosan sam na otvaranje prvog demo pekarskog centra u Srbiji po uzoru na svetske inovacije, trendove i tendencije, prošle godine. U pitanju je centar za trening pekara iz cele Srbije, što znači da oni mogu da koriste pekarski centar kad imaju potrebu za njim. Često su naši pekari pritisnuti svakodnevnim poslovanjem i nisu u mogućnosti da eksperimentišu u svojim prostorijama i uslovima. Ali, kad god pronađu vremena ili imaju potrebu da rade takvu vrstu eksperimentisanja kod nas u centru, mi smo im na raspolaganju. Ovaj projekat, realizovan je zahvaljući celom mom timu i kolegama koji rade u Lesaffre grupi na svim kontinentima, a koji su nas u realizaciji i podržali.“

    Koliko uživate u kravati i poslovnom odelu?

    Nemam problem da ih nosim, nekad je to najlakši izbor, svakako noseći ih ne osećam se uvek komforno, ali povremeno u tome i uživam. Volim kada preko puta sebe imam osobu koja je uredna, što ne znači nužno da mora nositi odelo.

    Da možete da promenite jednu stvar u poslovnoj klimi Srbije, šta bi to bilo?

    Verovatno bih promenio više od jedne, ali izdvojiću nemogućnost otvaranja nove firme dok je prethodna u blokadi i ima dugovanja prema poveriocima. Na taj način sprečile bi se dalje malverzacije, tržište bi bilo daleko uređenije i sve bi daleko bolje funkcionisalo u korist krajnjih potrošača.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE