Prva prodavnica Apple u arapskom svetu

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Prva prodavnica Apple u arapskom svetu

    Kompanija Apple otvorila je svoje prve prodavnice u arapskom svetu, u luksuznim tržnim centrima u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, u nadi da će bogatim kupcima prodavati svoje skupocene pametne satove.

    Dve nove Appleove prodavnice u "Mall of the Emirates" u Dubaiju i "Yas Mall" u Abu Dabiju, nalaze se pored radnji luksuznih brendova kao što su Emporio Armani, Fendi i Burberry. Tamo će zainteresovani moći da kupe Appleove pametne satove koji koštaju i po 17.000 dolara.

    Analitičari ocenjuju da Apple pokušava da se pozicionira kao modni brend, posebno kao luksuzni modni brend. U novim prodavnicama u UAE posebno mesto zauzimaju pametni satovi.

    Apple dosad nije prodavao svoje proizvode u arapskom svetu, iako je lance radnji širom sveta počeo da otvara 2001. Prazninu su koristili preprodavci i sivo tržište. Novi iPhone uređaji mogli su da se kupe u prodavnicama u Dubaiju ubrzo posle izlaska na američko tržište, ponekad i sa SIM karticama američkih operatera.

    Iako je iPhone 6 najčešči model u UAE sa 4,9 odsto udela u tržištu, južnokorejski Samsung je najčešći brend sa 32,6 odsto udela u tržištu, a sledi Microsoftova Nokia sa 31,5 odsto udela. Apple je treći brend sa udelom od 14,2 odsto.

    S dolaskom Applea na tržište, lokalno zastupništvo Samsunga je zakupilo veliki prostor u novinama da najavi "ponovno otvaranje" svoje radnje. Apple će se, ipak, usredsrediti na bogatije kupce spremne da izdvoje u proseku 670 dolara za iPhone, umesto da kupuju pametne telefone drugih brendova za oko 200 dolara.

    Zasad, međutim, nisu jasni uslovi pod kojim je Apple otvorio svoje prodavnice u UAE. Obično strane kompanije u Emiratima imaju neku lokalnu firmu za partnera, ali se spekuliše da je Apple uspeo da ispregovara da ima 100 odsto udela u lokalnoj prodaji.

    Apple je odbio da kaže da li ima lokalnog partnera u UAE. Na ulazu u prodavnicu nije navedena nikakva informacija o lokalnom partneru, što je uobičajena praksa za prodavnice u UAE. Ministarstvo privrede i Arab Business Machine Ltd, koji sebe opisuje kao zastupnika Applea za Bliski istok, nisu odgovorili na pitanja AP.

    Foto: Beta-AP

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE