Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Novi trend teambuildinga stigao u Srbiju

    Dragan Đorđević, direktor Skills-a za BIZLife govori o Asocijaciji Autentičnih Hedonista i o novom trendu team building-a koji se bazira na veoma zanimljivom pravljenju hrane uz druženje sa kolegama.

    Šta je TeamBonding i od kada se realizuje kod nas?

    TeamBonding  je team building u pripremanju hrane. Generalno, to nije nova ideja, jer u Skills-u to radimo već dvanaest godina. Ono što je novo i drugačije jeste veće druženje jer zaposleni treba da osmisle način predstavljanja svog tima, uključujući i kreiranje brendinga odnosno kecelje, kape, slogane i jelovnik. Standardni team building traje jedan do dva dana, dok ovde timski rad traje bar mesec dana. U tom periodu timovi se dogovaraju i razmenjuju ideje u vezi sa promocijom  i samim događajem. Mnogi timovi u tom periodu i praktično ’vežbaju  na roštilju’, tako da je timski rad značajno unapređen. Umesto jednog, sada im team building traje više od 30 dana, a to je ujedno i više od mesec dana druženja i bližeg upoznavanja sa kolegama. Sam naziv potekao je iz činjenice da na piće ili kafu možete ići sa bilo kim, dok na ručak i večeru idete sa onima sa kojima ste bliski. Odatle i taj naziv- TeamBonding, koji smo, kao i ceo projekat, zaštitili pod tim imenom.

    Šta Vas je podstaklo da pokrenete TeamBonding u Srbiji?

    Ideja na kojoj se zasniva rad Skills-a jeste da se svake godine uvode novi treninzi  i timske igre. Tako je i ova godina tražila nešto novo. Činjenica je da je kuvanje apsolutni hit u svetu i nešto što ljudi kod nas rade sve češće i sve više uz druženje sa prijateljima. Pored toga, ja sam predsednik Asocijacije Autentičnih Hedonista (CHO – Chief Hedonist Officer, AAH), u okviru koje imamo Akademiju Hedonističkih veština. Upravo jedan od masterclass-ova naše akademije je i priprema hrane tačnije rečeno kuvanje, tako da nije bilo teško spojiti lično uživanje sa onime što je trenutno aktuelno u svetu, uz to i uključiti najrazličitije profile zaposlenih u ovdašnjim industrijama.

    Koliko je kompanija učestvovalo i iz kojih oblasti?

    U ovoj, prvoj godini učestvovalo je deset kompanija, na skoro 20 TeamBonding-a. Oblasti su zaista razne – od finansija, farmaceutske industrije, industrije konditorskih proizvoda, do IT sektora, medija, kozmetičke industrije i raznih društvenih preduzeća.

    Kakva su iskustva polaznika?

    Iako je tek prva godina TeamBonding-a, iskustva su odlična i gotovo svi polaznici bili su više nego zadovoljni. Primera radi – u julu smo imali dva TeamBonding-a na 38C°. Može se samo zamisliti kako je kada se na tu temperaturu još upali roštilj. Ipak, nikome to nije smetalo. Predstavljanje timova ponekad je bilo pravo malo remek delo, uz potpuno originalni pristup i lični pečat svakog člana tima, što svakako ilustruju fotografije i video materijali koje smo sačuvali. I naravno, svi su se već najavili za narednu godinu.

    Zaposleni u Srbiji nisu preterano oduševljeni kada im se pomene ’obavezno druženje sa kolegama’. Koliko je TeamBonding različit u ovom pogledu ?

    To je prilično tačno za neke ljude. Ipak, ono što većina zaposlenih i želi, jeste da se druže van posla sa kolegama, da imaju direktnu, a ne samo virtuelnu komunikaciju kroz društvene mreže. Ono što je originalno za ovaj TeamBonding jeste što se svima pruža prilika da budu ’kreativni do neba’ i da se lepo pripreme. Naše iskustvo govori da ’kada ljudima damo priliku da budu kreativni, većina to i bude’.

    Ovaj TeamBonding je u konceptu veoma jednostavan, ali u realizaciji vrlo kompleksan. Ima mnogo detalja o kojima treba voditi računa. Ipak, nama je realizacija TeamBondinga zadovoljstvo jer se ovim poslom bavimo sada već 19 godina. Upravo to iskustvo utkano je u ovaj TeamBonding. Imamo vrhunske organizatore i koordinatore koji su ovaj program dodatno podigli na viši nivo. I još nešto veoma bitno – od ukupnog profita TeamBonding-a, deset odsto ide u dobrotvorne svrhe, tako da i mi, ali i svi učesnici dajemo svoj doprinos zajednici.

    Da li znate neke slične primere u inostranstvu ? Kako to tamo izgleda ?

    Često team building izgleda vrlo slično, bez obzira da li se realizuje kod nas ili u inostranstvu. Nekada team building zna da bude malo ’slabijeg’ kvaliteta jer, najčešće, realizacija nije baš osmišljena do kraja. Mi smo za ovaj TeamBonding imali sjajnu lokaciju, još bolju profesionalnu opremu i saradnike koji se bave ugostiteljstvom već godinama, tako da smo napravili odličan spoj. Kao što znamo, dobra ideja je zaista dobra, samo kada je realizacija odlična, što se, priznaćete, ne dešava baš uvek i svuda.

    Šta za Vas znači hedonizam, i koja je uloga predsednika Asocijacije Autentičnih Hedonista?

    Hedonizam* podrazumeva da život posmatrate kao priliku da vam bude lepo, kako vama tako i onima u vašem okruženju. To ne znači da treba da je skupo. Za nas Hedonizam nije elitizam. Hedonizam može biti i samo čaša čaja ili vina, šetnja sa dragom osobom, čitanje knjige, priprema hrane. Mi verujemo da svako može da kroz neki svoj ’Hedonizam’  unapredi svoj život makar za deset odsto. I ono što je još bitnije, verujemo da je najbolji Hedonizam, onaj koji se podeli sa još nekim.

    Predsednik ili CHO, što je moja zvanična titula, je tu da promoviše ideju Hedonizma, da inspiriše ljude da ’Hedonišu’, da uvek probaju da u svemu vide priliku za unapređenje svog života. Naravno, CHO je i osmislio AAAH! – Akademiju Asocijacije Autentičnih Hedonista, gde naši polaznici mogu da nauče ili unaprede neke od ’Hedonističkih veština’, tj. da više saznaju od hrani, čokoladi, vinu, orijentalnom plesu, masaži i putovanjima.

    Dragan Đorđević, direktor Skills-a

    Koji je plan za narednu godinu kada je TeamBonding u pitanju?

    U svetlu činjenice da je pilot projekat ove godine uspeo, za sledeću godinu planiramo proširenje projekta na mnogo više kompanija i industrija, naročito na one koje ove godine nismo mogli da uključimo jer su nam termini  bili popunjeni. Promocija ovog projekta će krenuti već od novembra ove godine, a novi, unapređeni TeamBonding krenuće sledeće godine već od aprila. Naravno, biće noviteta, koje ćemo moći da vam saopštimo tek u februaru, kada budemo proslavili 11. rođendan AAH!-a, a do tada, nikako ne zaboravite da HEDONIZAM JAČA ORGANIZAM !®

    * Prilikom osnivanja Asocijacije Autentičnih Hedonista, pre 11 godina, uvedeno je pravilo da se reč Hedonizam piše velikim slovom. To pravilo i danas važi za sve članove ove Asocijacije.

     

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE