Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Država ne sme da nam sugeriše domaću robu

    Od 100 dinara za kupovinu domaćeg proizvoda i do 95 dinara ostaje u Srbiji, međutim, propisi nalažu da sva roba, domaća ili strana, mora imati jednak tretman, tako da država ne može da sugeriše kupovinu srpskih proizvoda, pišu Novosti.

    "Kada damo 100 dinara za domaći proizvod, često i do 95 dinara ostaje u zemlji i ide na troškove proizvodnje, plate radnika, investicije i izdvajanja za prosvetu, zdravstvo, penzije, a samo pet dinara odlazi kroz profit u džepove vlasnika firme, ma koje vere ili nacije oni bili!"

    Ovako objašnjava Milan Ristić, predsednik Udruženja "Moja Srbija", koje godinama vodi akciju o važnosti kupovine domaće robe, ukazujući da ako se istih tih 100 dinara da za uvozni proizvod, najveći procenat sume izlazi iz novčanih tokova Srbije.

    Iako je zvanična kampanja "Kupujmo domaće – obnovimo Srbiju" startovala pre više od 10 godina, nikada nije u punoj meri zaživela u našoj zemlji. Bilo je sporadičnih akcija i pokušaja da se favorizuje domaća roba, ali uglavnom kratkog daha.

    Kampanja je imala promotivni karakter i zasnivala se na organizovanju skupova i prikazivanju TV spotova o kupovini domaće robe, kaže Željko Rakić, načelnik Odeljenja za trgovinu i razvoj konkurencije Ministarstva trgovine.

    "Aktuelni Zakon o trgovini zabranjuje ograničenja slobode obavljanja trgovine na jedinstvenom tržištu Republike Srbije", dodaje Rakić, objasnivši da to znači da svi trgovci i sva roba na našem tržištu imaju jednak tretman, nezavisno od toga da li dolaze iz naše zemlje ili inostranstva.

    Država zbog toga više ne može da sugeriše kupovinu domaće robe, jer bi time uticala na slobodan izbor potrošača što nije u skladu sa normama o ravnopravnom tretiranju proizvoda na tržištu. Pravo na slobodan izbor je primarno među pravima potrošača, u pravnim sistemima i EU i UN.

    Rakić napominje da je kampanja "Najbolje iz Srbije" koju od 2004. zajedno organizuju Privredna komora Srbije uz podršku Ministarstva trgovine, bila u skladu sa principima EU i UN, a imala je cilj da podstiče stvaranje kvalitetnih srpskih proizvoda i jača njihovu tržišnu poziciju u zemlji i inostranstvu.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE