Povišica ne obezbeđuje uvek zadovoljstvo zaposlenih

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Povišica ne obezbeđuje uvek zadovoljstvo zaposlenih

    Iako je veliki broj nezaposlenih, a potraga za poslom je konstantna, mnogima visoka plata, bonusi i povišice nisu presudne da bi prihvatili ili ostali na nekom poslu. Mnogo njih želi okruženje koje nije stresno, ne želi produženo radno vreme, a neki su u potrazi za poslom koji nudi avanturu, slobodu ili višu svrhu.

    Mnogi poslodavci nisu uvek u mogućnosti da podignu platu zaposlenima. Zato nude određene kompenzacije koje bi usrećile njihove zaposlene, često i više od samog novca. Evo nekoliko načina za uspešnu “kompenzaciju”.

    Dozvolite zaposlenima da se razvijaju

    Često kada upadnu u rutinu, i rade stalno iste poslove, zaposlenima počne da bude dosadno, “odrađuju posao”, a to vodi ka nezadovoljstvu. Potrudite se da im date nove zadatke, neka nauče nove stvari i razviju nove veštine. Pazite samo da to bude nešto što ih zanima.

    Mogu se formirati manje grupe koje će raditi na određenom zadatku. Tako će se povezati sa kolegama, iznosiće i usvajati različite ideje…

    Neka vide širu sliku

    To znači da sa zaposlenima treba deliti važne i velike informacije. I dobro i loše, pre nego što ih saopštite ili objavite negde drugde. Ako su vesti dobre, neka ih zaposleni proslave i osećaju se ponosni što su deo tima. To takođe stvara dobru radnu atmosferu.

    Ako su vesti loše, treba ih saopštiti direktno i pažljivo, a zaposleni će ih kao odrasli i odgovorni ljudi, prihvatiti. Najbitnije je ne ostavljati ljude “u mraku”, ili s delimičnim informacijama, jer onda grade svoje (neistinite) priče, a tračevi mogu da naškode mnogo gore od istine. Istina će im dati osećaj zajedništva.

    Tretirajte ih kao ljude ne kao radnu snagu

    Važno je da vaši zaposleni rade svoj posao kako treba, ali je krucijalno izgraditi odnos sa njima, i postarati se da se osećaju cenjenim. Kroz 8 sati dnevno rada čoveka upoznamo potpuno, sa svim njegovim fizičkim, emocionalnim i psihološkim potrebama. Saznajemo koje su to male stvari koje ih čine srećnima – od korporativne zabave, preko večera ili vaučera.

    Neka se njihov glas čuje

    Zaposleni se osećaju cenjenima i važnima kada im je data šansa da se čuje njihovo mišljenje. Na kraju krajeva, zato su i zaposleni tu – da doprinose različitim procesima, promenama ili odlukama. Ne može se svako mišljenje usvojiti, ali je svakako važno da svaki zaposleni da svoj, pažljivo promišljen, predlog. Ova vežba pomaže zaposlenima da razmišljaju van svakodnevnih zadataka, a ideje i mala poboljšanja daće bolju širu sliku samog posla.

    Neka se zaposleni povezuju sa celom firmom, ne samo unutar tima

    Osećaće se bolje ukoliko je njihova radna sredina ispunjena ljudima sa kojima se dobro slažu u poslu. Tako će biti bolje povezani sa samom firmom. 

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE