Kome više verujete: Argusu ili YUTA?

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kome više verujete: Argusu ili YUTA?

    Jedna od najvećih turističkih agencija u Srbiji Argus tours izbačena je iz članstva Nacionalne asocijacije turističkih agencija (YUTA).

    Razlog je "narušavanje kredibiliteta i autoriteta YUTA", odnosno neprimereno i nekorektno istupanje u javnosti, saopštili su iz YUTA.

    Kako piše list Danas, ovo je samo nastavak priče koja se tiče Argusa, države i gotovo 30.000 putnika koji su "izvisili" za aranžmane, jer strani turoperateri sa kojima Argus sarađuje nisu dobili dozvole za čarter letove za Tursku i Egipat.

    Na pitanje lista da li je ovo izbacivanje, kao i neizdavanje dozvole čarter kompanijama, na neki način kažnjavanje Argusa zbog toga što je odbio da potpiše ugovor sa Air Serbia, Aleksandar Seničić, direktor YUTA, tvrdi da nije.

    „Još prošlog decembra 18 od 20 agencija potpisalo je ugovore sa Air Serbia. Nama je jasno da domaći avio-prevoznik ima problema sa flotom, ali on je naš strateški partner i mi verujemo da će učiniti sve da se to popravi,“ rekao je Seničić.

    On tvrdi da su svi, i YUTA i Argus, znali još u martu da egipatska kompanija Nesma i turski Korendon, koji sarađuju sa Argusom, neće dobiti dozvole.

    „U martu smo nakon sastanka u Ministarstvu saobraćaja jasno znali da dozvole neće biti odobrene. Sve vreme se priča o Argusu, a niko ne pominje agenciju 1A koja je na vreme shvatila stav državnih organa i potpisala ugovor sa Air Serbia,“ istakao je Seničić.

    Uprkos svemu ovome, direktor YUTA tvrdi da nije bilo nikakvih pritisaka iako je očigledno da je Argus ostao jedina agencija koja nije potpisala ugovor sa Air Serbia.

    „Jedino u čemu smo pritiskali Argus ticalo se putnika, odnosno toga da ispoštuju obaveze koje imaju prema njima. Mesecima su znali da neće dobiti dozvolu, a ipak su ih držali u neizvesnosti pet dana do pred put. Što se tiče neizdavanja dozvola nikada u YUTA nismo sudili da li je to dobro ili nije,“ napomenuo je Seničić.

    U Argusu tvrde da nisu znali da dozvole neće dobiti, kao i da su verovali do poslednjeg dana da postoje šanse da ih dobiju. U Direktoratu civilnog vazduhoplovstva Danasu je još pre mesec dana rečeno da kompanije Nesma i Korendon "ispunjavaju sve tehničke uslove" i da se "čeka pozitivno mišljenje Ministarstva saobraćaja", kako bi dozvole izdali. Prvi zahtevi koje su ove kompanije poslale još oktobra prošle godine odbijeni su, a na ponovljene zahteve negativan odgovor je stigao tek pre deset dana. Direktorat je tada zvanično saopštio da odbija da izda dozvole i to Nesmi za svih 75 traženih letova, dok Korendonu odobrava 23 od 97 letova, samo one koji lete na aerodrom u Antaliji.

    Argus tours je tako morao da otkaže tokom maja pet tura za Egipat i tri za Tursku, nekim putnicima je vraćen novac, a većina je prihvatila premeštaj u druge hotele i na druge letove. U ovoj agenciji su ogorčeni zbog ovakve odluke države, jer godinama unazad sarađuju sa ovim aviokompanijama i nikada nije bilo problema. Predstavnici Argusa bili su na razgovoru sa domaćim avio prevoznikom, ali dogovor o saradnji nije postignut jer Air Serbia nije mogla da ponudi konkurentne uslove.

    Naime, Air Serbia ima avione sa 144 sedišta, a da bi cena karte za putnike bila niža, Argusu je potrebna letelica sa 188 mesta, koliko putnika i broje grupe za ugovorene destinacije. Međutim, čak i kad bi se to zanemarilo, Air Serbia, tvrde u Argusu, nema dovoljno aviona da ispuni sve zahteve ovdašnjih agencija za čarter letovima, piše Danas.

    Foto: Argus.rs

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE