Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Operativni partner privrednicima

    „Primetili smo značajno povećanje interesovanja za srpsko tržište od strane francuskih preduzeća od januara prošle godine u odnosu na prethodnu, 2013. godinu tokom koje smo, primera radi, primili oko 40 upita od strane francuskih kompanija. Krajem 2014. godine, taj broj  je skočio na preko 150, a isti trend se nastavlja i u 2015. godini“, kaže za BIZLife Sanja Ivanić, generalni direktor Francusko-srpske privredne komore.

    „Prošlogodišnji početak pregovora za pristupanje EU i uzajamne posete srpskog i francuskog premijera su svakako doprinele u velikoj meri povećanju interesovanja francuskih firmi za srpsko tržište. Velike francuske kompanije, a naročito mala i srednja preduzeća nas kontaktiraju i traže konkretne informacije o pojedinim privrednim granama, nakon čega im izrađujemo studije tržišta, preporučujemo potencijalne partnere, organizujemo njihov dolazak u Srbiju radi susreta sa potencijalnim srpskim klijentima, distributerima, dobavljačima…, ili im pomažemo pri otvaranju eventualnih filijala. S obzirom da smo operativni partner državne francuske agencije za promociju izvoza Business France i da imamo odličnu saradnju sa Ambasadom Francuske u Beogradu i njenim ekonomskim odeljenjem, to je i dodatan razlog što francuske kompanije imaju poverenja da nam se obrate za stručnu pomoć.“  

    Da li su se možda u odnosu na prošlu godinu izmenili sektori za koje su zainteresovane francuske kompanije u Srbiji?

    Nisu se značajno izmenili. Na nivou velikih preduzeća najveće interesovanje i dalje vlada za srpsku infrastrukturu, saobraćajni sektor, elektroprivredni sistem i za javno-privatna partnerstva. Kada je reč o malim i srednjim preduzećima, najviše nam se obraćaju preduzeća iz sektora poljoprivrede, građevine, digitalnih tehnologija, a u poslednje vreme nas kontaktiraju preduzeća i iz domena farmakologije i distribucije medicinskih sredstava…

    Nedavno smo organizovali posetu delegacije francuskih kompanija iz sektora železničkog saobraćaja sa ciljem da ih upoznamo sa projektima modernizacije železnica i doprinesemo njihovom uključivanju u te projekte. U delegaciji od sedam velikih preduzeća bili su i predstavnici francuskih državnih železnica SNCF, jedne od najuspešnijih svetskih železnica, što je veoma važno za Srbiju radi razmene iskustava i, nadamo se, konkretne saradnje kojom će ova poseta rezultirati. U narednom periodu planiramo i kolektivnu posetu francuskih preduzeća iz sektora poljoprivrede, za koju očekujemo veliko interesovanje.

    Francuska je jedna od najvećih svetskih ekonomija i gotovo da nema sektora u Srbiji za koji tamošnja preduzeća ne bi bila zainteresovana. Neizmerno je važno promovisati potencijal srpskog tržišta i predstaviti ga francuskim privrednicima koji još uvek nisu dovoljno prisutni u Srbiji.

    Jedna od zamerki francuskih, kao uostalom i drugih investitora u Srbiji je bila relativna nepredvidivost u poslovanju, kao i komplikovane administrativne procedure. Da li preduzete reforme Vlade idu u pravcu otklanjanja ovih nedostataka?

    Reforme idu u dobrom pravcu, a mi kao Komora podržavamo sve napore koje ulaže srpska vlada u tom procesu. Iako su firme i investitori uvek nestrpljivi, treba imati razumevanja, jer je za velike reforme potrebno vreme, budući da je reč o komplikovanim procedurama i sistemskoj reorganizaciji. Pozdravljamo dosadašnje reforme i nadamo se da će se sa njima nastaviti istim ritmom. Naposletku, Srbija je u izveštaju Svetske banke o uslovima poslovanja za 2015. napredovala za šest mesta, što takođe govori u prilog činjenici da je došlo do blagog poboljšanja.

    Koliko ste zadovoljni dosadašnjim 'Investicioni roadshow' i koji su planovi do kraja 2015. godine?

    Mi smo tokom prošle godine održali dva takva događaja, jedan ’Investicioni roadshow’ u Lilu i jedan u Lionu, i nastavićemo sa njihovom organizacijom i u ovoj godini. Za nas je to veoma važno, jer sa jedne strane direktno kroz B2B sastanke razgovaramo sa francuskim preduzećima za koje radimo pojedinačne studije slučaja, a sa druge strane istovremeno radimo i na poboljšanju imidža Srbije u Francuskoj. Verujemo da otvaranje pregovora za članstvo u EU, unapređenje bilateralnih odnosa i naš konstantan rad na upoznavanju francuskih preduzeća sa potencijalom srpskog tržišta, doprinose povećanju interesa Francuza za srpsko tržište. To je i akcioni plan Francusko-srpske privredne komore za budućnost.

    Proširenje delatnosti komore

    „Takođe, mi smo jedina francuska privredna komora na teritoriji bivše Jugoslavije, pa u tom smislu imamo plan da proširimo svoje poslovanje i na Bosnu i Hercegovinu i Crnu Goru, jer nam se francuska preduzeća obraćaju sa upitima i za ta tržišta. U Srbiji okupljamo preko 100 preduzeća članica – gotovo sve francuske kompanije prisutne u Srbiji i nekolicinu srpskih preduzeća koja sarađuju sa francuskim firmama u Srbiji ili Francuskoj.“ 

     

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE