Srpska hrana za svetsko tržište

Srbija ima velike potencijale u proizvodnji tradicionalne hrane o čijem kvalitetu najbolje govori plasman na svetsko tržište, izjavila je ministarka poljoprivrede Snežana Bogosavljević Bošković otvarajući Sajam etno hrane i pića.

Ona je rekla da je do sada oznakom geografskog porekla u Srbiji zaštićeno više od 30 prehrambenih proizvoda, i dodala da je brendiranje od ultimativnog značaja.

Bogosavljević Bošković je ukazala da je vrednost tradicionalnih proizvoda u Evropskoj uniji veća od 15 milijardi evra, što govori o ogromnom potencijalu tog tržišta i mogućnostima za izvoz srpske hrane.

Istakla je da država na sistematski način motiviše male proizvođače tradicionalne hrane da unapređuju proizvodnju i budu što konkurentniji.

Festival etno hrane i pića, koji je počeo na Beogradskom sajmu, trajaće do 29. novembra, a okuplja oko 350 domaćih i inostranih izlagača sa oko 1.500 različitih prehrambenih etno proizvoda.

Proizvodnja prehrambenih proizvoda na tradicionalan način je "srpsko zlato" i neophodno je pomoći domaćem malom proizvođaču, rekao je juče državni sekretar u Ministarstvu poljoprivrede Željko Radošević, najavljujući smotru.

On je istakao da je zaštita geografskog porekla i brendiranje proizvoda veoma važan proces za izlazak na zahtevna međunarodna tržišta. Cilj sajma je predstavljanje manjih poljoprivrednih i prehrambenih proizvođača koje prave na tradicionalan način, kako bi se stvorili novi brendovi i pronašla nova tržišta.

Na sajmu su predstavljeni domaći proizvođači po regionima, samostalno izlaže Victoria ruts iz Bugarske, a predstavili su se i izlagači iz Rumunije, Grčke, Bosne i Hercegovine, Republike Srpske, Rusije i Italije.

Manifestacija je, pre svega, namenjena distributerima, nabavljačima hotela i trgovinskih lanaca, vlasnicima restorana, trgovinskih radnji, šefovima kuhinja, profesionalnim gastronomima, kupcima iz inostranstva.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE