Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Šta se krije iza zabrane letova Beograd – Zagreb?

    Air Serbia još nema dozvolu Hrvatske za letove na liniji Zagreb – Beograd, a glavni razlog je što bi putnike iz prestonice Hrvatske preko Beograda srpska kompanija mogla da prevozi po povoljnijim cenama od Croatia Airlinesa.

    Hrvatske vazduhoplovne vlasti još nisu izdale dozvolu, a kamen spoticanja je to što bi Air Serbia putnike iz glavnog grada Hrvatske preko Beograda mogla da prevozi do 15 destinacija u Evropskoj uniji po povoljnijim cenama od Croatia Airlinesa.

    Nije poznato da li je reč o političkom ili biznis marketingu, ali Air Serbia, prema pisanju Jutarnjeg lista, neće moći da usluži tranzitne putnike, niti da iskoristi sve svoje kapacitete. Ona je već po snazi i broju putnika dostigla slovenačku Adriu i hrvatsku Croatiu zajedno.

    Ali, hrvatske vazduhoplovne vlasti sprečavaju putnike iz Zagreba da kupe kartu za letove preko Srbije do drugih odredišta. Letovi Zagreb – Beograd nisu predmet spora, već se osporava tranzitni saobraćaj preko Beograda, kažu u našem Direktoratu.

    "Hrvatska i Srbija su pre ulaska Hrvatske u EU bile potpisnice sporazuma o otvorenom nebu. Nema nikakvih problema oko uspostavljanja aviosaobraćaja sa bilo kojom tačkom u Hrvatskoj."

    >>>>Air Serbia reklamira nešto što ne sme da prodaje?

    Nadamo se da će u skladu sa stečenim pravima i poslovnom politikom, Air Serbia i dalje ostvarivati što i do sad, napominje direktorka Direktorata za civilno vazduhoplovstvo Mirjana Čizmarov i dodaje da će Direktorat pružiti svu potrebnu pomoć da se ta prava ostvare.

    Air Serbia već celu sezonu leti preko Beograda prema Dubrovniku, Splitu i Puli. To za hrvatsku stranu nije kršenje propisa, jer direktno donosi korist njenom primorju i turizmu.

    Međutim, problem nastaje u Zagrebu, odnosno poslovodstvo Croatia Airlinesa nije moglo da prihvati činjenicu da sa Air Serbiom stiže i razgranata mreža letova prema Evropi i svetu po više nego konkurentnim cenama.

    Prema pisanju zagrebačkih medija, putnici u Beogradu neće smeti da čekaju svoj sledeći let u transfer zoni Aerodroma Nikola Tesla jer, navodno, Srbija nije ispunila odredbe Sporazuma o otvorenom nebu, čija je potpisnica.

    Prema tome, srpska aviokompanija ne može putnicima prodavati karte za letove iz neke članice EU preko Beograda do treće destinacije u Uniji, tvrde u Zagrebu.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE