Šta je bitno znati kada poslujete sa Zapadnom Evropom?
Prethodna dva petka smo pisali o tome šta je važno i korisno znati kada poslujete sa ljudima iz Severne, odnosno Južne Evrope, a sada vam prenosimo šta karakteriše način poslovanja sa Francuzima, Nemcima, Belgijancima, Holanđanima, Austrijancima, Luksemburžanima.
Sličnosti između zemalja Zapadne Evrope:
1. Valuta svih šest zemalja je evro, sve se nalaze u istoj vremenskoj zoni, a političke i ekonomske strukture su im relativno stabilne.
2. Saobraćajna infrastruktura i javni prevoz su dobro razvijeni i održavani.
3. Obrazovni sistem je kompatibilan sa visokim nivoom obrazovanih ljudi.
4. Kada je reč o poslovnom bontonu, manje se ceni građenje ličnih odnosa, a više formalnost u radu i dokumentaciji. Tačnost se izuzetno vrednuje.
5. Najpopularnija društvena mreža koja se koristi u privatne svrhe je Facebook.
Razlike između zemalja Zapadne Evrope:
1. Kada se u radnom okruženju o nekome govori formalno, Austrijanci, Francuzi, Nemci i Luksemburžani imaju tendenciju da ga nazivaju punim imenom i prezimenom, dok je u Belgiji i Holandiji situacija malo manje zvanična – koristi se samo ime.
2. U svim zemljama, osim u Francuskoj, engleski jezik, pa čak i nemački, koristi se kao poslovni jezik. Ako poslujete sa Francuzima, dobro bi bilo znati francuski, jer se smatra glavnim obeležjem nacionalne kulture.
3. Ulaganje u studentske prakse je od primarnog značaja u Nemačkoj i Francuskoj, važno je i u Austriji i Holandiji, ali nije baš popularno u Belgiji.
4. Razlike su primetne i u upotrebi društvenih mreža u poslovne svrhe. U Luksemburgu i Holandiji LinkedIn je osnovni medij za profesionalno umrežavanje, dok se u Nemačkoj najčešće koristi Xing, a u Francuskoj Viadeo.