Zašto je prodata Bakina tajna?
Prodaja Foodlanda, firme koja ’pod svojim krovom’ ima brend kao što je ’Bakina tajna’, hrvatskoj Atlantic grupi, glavna je tema ovih dana u poslovnom svetu.
Ovom temom pozabavio se i novinar Miša Brkić u svom tekstu na sajtu Peščanika.
On konstatuje da je ’Bakina tajna’ recept, tako reći „modla za uspeh ekonomije jedne zemlje kao što je Srbija“, kojom se rukovodi hiljade malih porodičnih firmi u Evropi i tako zarađuju za pristojan život, „bez potrebe da se kače na grbaču (budžet) države“.
Brkić navodi da se iz diplomatski šturih, ali jasnih poruka koje je Vaso Lekić, vlasnik Foodlanda, izrekao posle prodaje Bakine tajne može naslutiti da se „nije odlučio na prodaju samo zbog procena da će dobiti dobru cenu za odlično ”ugojen” biznis“.
„Pre bi se reklo da je Bakinoj tajni zasmetalo nešto u poslovnom ambijentu Srbije, nešto što ometa razvoj malog (i srednjeg) biznisa kakvim se bavio Vaso Lekić i što je Bakinu tajnu zaustavilo u razvoju i prerastanju u srednju kompaniju. Taj remetilački faktor u poslovnoj klimi potvrđuju i mnoge Lekićeve kolege, mali i srednji preduzetnici, koji nemaju tako poznat brend kao što je Bakina tajna. I njima, a svi se najvećim delom bave proizvodnjom (ne trgovinom i trange-frange poslovima), ne prija ambijent za poslovanje u Srbiji i sve ih je više koji zatvaraju ili planiraju da (recimo) do kraja naredne godine ugase biznis“, piše Brkić.
Ukazujući na ovo, on povezuje sa tim da je u danima kada je prodat Foodland, premijer Aleksandar Vučić bio u poseti nekim državnim kompanijama. Brkić piše da to ukazuje da će naš premijer i naša Vlada voditi ekonomsku politiku koja će se oslanjati, stalno brinuti i u državnoj kasi uvek naći novac za razne ”borove”, ”kolubare”, ”železare”.
„Novac koji je naša Vlada kroz poreze uzela od Vasa Lekića i desetine hiljada njegovih kolega,“ zaključuje Brkić.