Železnice traže mlade stručnjake
Železnicama Srbije, koje u ovom trenutku imaju ukupno 17.386 zaposlenih i nastavljaju da smanjuju taj broj, istovremeno su neophodni mladi visokoobrazovani stručnjaci.
Železnice će nastaviti da smanjuju broj zaposlenih, ali će najveći problem i dalje biti loša starosna i kvalifikaciona struktura u tom preduzeću, rekao je Tanjugu pomoćnik generalnog direktora zadužen za pravne poslove i ljudske resurse Zoran Lukić.
Srpskim železnicama su, kako je rekao, neophodni u narednom periodu visokoobrazovani mladi stručnjaci, koji će moći da rade i razvijaju se u korak sa modernim železničkim tehnologijama, koje stižu na naše pruge.
Visoko moderna vozna sredstva i savremena infrastruktura za vozove velikih brzina, u narednim godinama biće poslovni i razvojni izazov prvenstveno za mlade stručnjake saobraćajne, elektrotehničke, građevinske i mašinske struke, ali i društvenih delatnosti.
Železnici, precizan je Lukić, nedostaju i radnici "izvršnih struka" koje učestvuju u neposrednom organizovanju železničkog saobraćaja i to će u narednom periodu rešavati prekvalifikacijama, dokvalifikacijama i kadrovskom reorganizacijom radne snage.
Najveći broj zaposlenih ima između 51 i 55 godina života i između 31 i 35 godina radnog staža, rekao je Lukić i dodao da loša starosna i kvalifikaciona struktura železničara predstavlja "poslovno veliku poteškoću u funkcionisanju preduzeća".
Prema njegovim rečima, sa srednjom stručnom spremom je gotovo polovina zaposlenih, a sa visokom oko 12 odsto. Železnice u ovoj godini smanjile broj zaposlenih za 661 radnika, a da će do kraja godine to preduzeće napustiti još oko 180. To znači da će broj zaposlenih tokom ove i prošle godine ukupno biti smanjen za čak 1.150 radnika, kaže Lukić.
Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture je najavilo da će do kraja godine Železnice Srbije biti transformisane tako što će se podeliti u dva preduzeća zadužena za železničku infastrukturu i prevoz robe i putnika.