Organizovani kriminal `ojadio` Železnice Srbije
Unutrašnja kontrola Železnica Srbije otkrila je razne malverzacije kojima je to državno preduzeće oštećeno za više od 20 miliona evra, a u koje su umešani i neki direktori koji su se kandidovali za generalnog direktora.
Samo u prethodnih godinu dana Unutrašnja kontrola je podnela 21 krivičnu prijavu za malverzacije načinjene u periodu od 2009. do kraja 2013. godine, a jedna od takvih je krađa više od sedam miliona litara nafte vredne oko 10 miliona evra na samo jednoj železničkoj pumpi u Novom Sadu.
Ove podatke Tanjugu je izneo direktor Sektora unutrašnje kontrole Železnica Vladimir Teofilović, uz napomenu da se tim predmetom već bavi Tužilaštvo za organizovani kriminal.
Inače, pomenuta nafta ukradena je na "stovarištu 465" u Novom Sadu, kaže Teofilović dodajući da zbog ovih navoda pojedini mediji pokušavaju da ga diskredituju i optuže za navodno preterano trošenje sredstava Železnice.
Negirajući te medijske navode, Teofilović tvrdi da iza njih stoje pojedini sindikalni lideri, ali i nedavno smenjeni direktori. U predmetima Unutrašnje kontrole se, naime, pominju imena bivših, ali i direktori koji su se kandidovali za generalnog direktora Železnica, naveo je on.
U prilog tome da malverzacije o kojima on govori nisu od juče, Teofilović iznosi podatke da je u prethodnih godinu dana Unutrašnja kontrola podnela 21 krivičnu prijavu i ukupno 33 podneska tužilaštvu, MUP, Odeljenju za organizovani kriminal, Antikorupcijskom timu i drugim nadležnim organima.
O svemu, kaže, uredno je obavešteno i resorno ministarstvo, dok unutrašnja kontrola istražuje i druge železničke pumpe širom Srbije, jer se ispostavilo kaže, da se krađama nesumnjivo bavi "dobro organizovana grupa ljudi", koje je teško uhvatiti u glomaznom sistemu srpskih železnica.
On tvrdi i da je u krađu nafte u Novom Sadu umešano bar dvadesetak radnika Železnice, kao i da ima indicija da su imali pomagače van firme. "To je sistem krađe koji je razrađen decenijama unazad i kada imate jednu tako veliku grupu koja izuzuzetno dobro funkcioniše, onda je teško da to razbijete", naveo je Teofilović.
Bilo je pokušaja, objašnjava, da se krađe spreče tako što su u lokomotive ugađivane sonde, ali su "izvođači radova" samo prešli da kradu na pumpama i prilikom primopredaje naftnih derivata.