Žalimo se i na robu i na usluge
Potrošači u Srbiji se uglavnom žale na kvalitet roba ili usluga, kažu iz Udruženja za zaštitu potrošača koje je u prvom kvartalu ove godine primilo gotovo četiri hiljade prigovora.
Prema podacima tog udruženja, u 2013. godini registrovano je 13.695 prigovora potrošača, za 5.000 više u odnosu na 2012, rečeno je na zajedničkoj sednici odbora za trgovinu Privredne komore Srbije i Privredne komore Beograda.
Srbija je novi Zakon o zaštiti potrošača dobila u septembru i on je u potpunosti usklađen sa zakonima Evropske unije.
Iako Srbija ima novi zakon, potrošači bi trebalo više da vode računa gde robu kupuju, kao i da za kupljenu robu obavezno traže garanciju i račun, upozoreno je sastanku dva odbora za trgovinu.
Prema novom zakonu, naime, rok za odgovor trgovca potrošaču na reklamaciju je osam dana, a za rešavanje reklamacije ne duži od 15 dana, kao i da je popravka robe moguća samo uz izričitu saglasnost potrošača.