
Jedinstven koncept poslovanja
Rado sarađujemo i razmenjujemo iskustva sa drugim švedskim kompanijama u Srbiji, kaže za BIZLife Nikola Baroli, generalni direktor Oriflame Srbija.
„Ono što švedske firme generalno priželjkuju u cilju ulaska na srpsko tržište je da se određene poslovne aktivnosti obavljaju brzinom i efikasnošću na koju su navikli u matičnim zemljama. Oriflame je prisutan na srpskom tržištu već 13 godina i prilagodili smo se domaćem tržištu, tako što smo švedske principe poslovanja postavili u lokalne okvire“, ističe naš sagovornik.
Oriflame je značajan predstavnik švedskih kompanija u Srbiji. Da li je specifičan način poslovanja Oriflame pre svega razlog uspeha kompanije na srpskom tržištu?
Pored viskokokvalitetnih proizvoda na koje smo posebno ponosni, Oriflame nudi i atraktivnu poslovnu priliku. Ovo je prilika gde svako, bez obzira na korene i finansijsku mogućnost, vrednim radom može da izgradi bolju budućnost za sebe i svoju porodicu. Ključ uspeha je u kvalitetnim proizvodima i pružanju mogućnosti ljudima da preporučujući Oriflame proizvode započnu samostalno poslovanje bez ulaganja.
Često se govori o skandinavskom modelu poslovanja i poslovnoj etici. S druge strane, Oriflame je edukaciji zaposlenih i konsultanata posvetio veliku pažnju. Po vašem mišljenju, koje ste to stavove iz skandinavskog modela prihvatili, a u kojoj meri ste se prilagodili poslovanju u domaćem okruženju?
Trudimo se da ne koristimo princip moći u odnosu sa zaposlenima i konsultantima. Osnovo polazište menadžmenta naše kompanije je da je svaki pojedinac sposoban da dobro i kvalitetno obavi svoj posao, a mi kao menadžment smo tu da izvučemo najbolje iz svakog. U kompaniji vlada neformalna atmosfera koja zaposlenima pruža osećaj slobode, a odluke se donose u okviru tima, jer je naš glavni cilj da se postignu dobri rezultati, a ne da se demonstrira hijerarhija. Trudimo se da prenesemo švedski model poslovanja, ali smo, naravno, morali da se prilagodimo i domaćem tržištu u birokraktskom smislu, ali ono na šta smo ponosni je da su odnosi unutar kompanije prema zaposlenima i konsultantima ostali nepromenjeni u odnosu na skandinavski model poslovanja.
Nordijske zemlje insistiraju na odličnoj poslovnoj saradnji kompanija u tim zemljama i jedna od ideja Nordijske poslovne alijanse jeste upravo povezivanje država Balkana u poslovnom smislu. Kako imate iskustva u rukovođenju poslovanjem u svim republikama ex Yu, da li možete da uporedite poslovanje Oriflame na tim tržištima?
Svaka zemlja ima svoje specifičnosti i posebnosti, ali trudimo se da se prilagodimo svakom tržištu, imajući u vidu kulturološke i verske razlike. Ono što negujemo na svim tržištima su naše suštinske vrednosti – zajedništvo, pobednički duh i strast prema poslu koji radimo. Poštovanje naših suštinskih vrednosti i življenje u skladu sa njima stvara pozitivnu atmosferu, koja je esencijalna u našem poslovanju bez obzira na različitost tržišta.
Planovi Oriflame Srbija
Planiramo da naredne godine zadržimo uspešno poslovanje i ostvarimo dodatni rast, da postignemo još veći broj zadovoljnih potrošača i saradnika, da ponudimo sjajne proizvode i da ulažemo u naše zaposlene. Naša vizija je da budemo kozmetička kompanija broj 1 direktne prodaje u Srbiji. Uveren sam da će nas naš jedinstveni koncept poslovanja – Zaradi novac danas i ostvari svoje snove sutra tm – uz posvećenost zaposlenih i zajedno sa nezavisnim konsultantima i liderima koji svim srcem prihvataju našu snažnu korporativnu kulturu, na kraju dovesti do ove pozicije.