Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Recite NE pesimistima

    Piše: Dave Ulrich, vodeći HR stručnjak i počasni govornik Artof.HR konferencije u Dubrovniku

    Često se dešava da čitamo o tome kako ne volimo HR, kako je HR više ne postoji, kako je beskoristan, kako ga ne treba spašavati ili kako treba zatvoriti HR odeljenja. U jednom od skorijih citata, HR se opisuje kao: „posao koji obično rade gojazne žene srednjih godina i koje obožavaju da tračare“. Ove kritike se najviše odnose na administrativni deo HR-a, pobornike prava korporacija ili loša iskustva ljudi tokom procene radne uspešnosti. 

    Ovi stereotipi su ukorenjeni u zastarelom i uskom načinu razmišljanja i ličnim predrasudama koje treba zameniti sa realnijim i dugoročnijim pogledima na HR.

    Prvenstveno ove kritike procenjuju sadašnjost prema iskustvima iz prošlosti. Kada sam bio mlad, naši televizori su imali katodne cevi koje su kasnije zamenjene SSE uredjajima, a nakon toga nadograđenje televizorima visoke rezolucije (HDTV). Bilo bi naivno da procenjujemo televizore sa visokom rezolucijom prema iskustvu koje smo imali sa televizorima sa katodnom cevi. Isto tako, kritike često osuđuju sadašnje HR prakse prema onima iz prošlosti. HR jeste počeo kao administrativna funkcija koja određuje uslove za rad i rutine pri zapošljavanju, plaćanju i razvoju ljudi. Danas, ove administrativne aktivnosti se odrađuju uz pomoć tehnologije i drugih usluga i skoro su nevidljive. Stvaranjem  predrasuda o sadašnjosti prema rezultatima iz prošlosti samo usporava napredak i dokazuje raskorak sa sadjašnjim HR-om.

    Drugo, uskoumne kritike se fokusiraju na samo mali deo HR sveta. Normalna distribucija postoji u svakom delu našeg života: 20-60-20. U svakoj promeni, 20% ljudi koji se odmah promeni i prilagodi, 20% koji se nikad neće promeniti, a 60% ljudi vremenom uči i menja se. Ljudi koji kritikuju HR misle da tih 20% ljudi koji se nikad neće promeniti čini 100% HR sveta. Naravno da postoje loši HR profesionalaci, prakse i odeljenja. Ali definisanje jedne struke prema tih 20% ljudi je kao kada kolumnistu okarakterišemo prema jednom komentaru iz njegove kolumne. Većina kritičara ima usko razmišljanje, nisu tolerantni i imaju ograničenu perspektivu baš zato što se fokusiraju na tih 20% ljudi.

    Verujem da su mnogi HR pesimisti imali neko loše iskustvo u toj oblasti. Možda nisu dobili željenu promociju ili posao, imali su užasne rezultate na proceni radne uspešnosti ili nisu bili plaćeni onoliko koliko su mislili da zaslužuju. Osuđivanje cele profesije prema ličnim iskustvima je kao kad osđjujemo SAD prema jednom danu provedenom u New York-u. Moja žena, psiholog po struci, me podstiče da istražim ono ‘zašto’ … zašto neko radi neke stvari? Pesimisti možda žele da reše njihova negativna lična iskustva ili žele da privuku pažnju svojim snažnim izjavama. U svakom slučaju, većin tih ljudi ima predrasude koje potiču iz ličnih iskustva.

    Kako bi HR nauka nastavila da napreduje, potrebno je zameniti pesimiste sa promišljenim posmatračima. Optimistični psiholozi su pronašli da fokus na dobre stvari umesto na loše može da stvori trajne promene. Losardov odnos 5:1 – pozitivni naspram negativni komentari – dovode do uspešnijih timova i odnosa.

    Evo par saveta kako možemo unaprediti HR: 

    • Počnite od biznisa. Kada je u diskusijama o HR-u glavni fokus na potrebe biznisa, onda HR treba posmatrati kao proces koji omogućuje da se poslovni rezultati ostvare. 

    • Definišite rezultate koje želite da HR ostvari. Poslovni uspeh se ne postiže aspiracijom vizije, misije i nade, već rezultatima koje HR ostvari u smislu talenta, liderstva i kulture.

    • Budite inovativni u HR procesima. Kao što televizor visoke rezlucije sa ravnim ekranom menja naše iskustvo gledanja televizije; tako i HR prakse pri zapošljavanju, treninzima, kompenzacijama, čak i omrženim upravljanjem učinkom treba da se nadograde i obnove.

    • Uskladite HR procese. HR procesi su sve više usklađeni sa strategijom kompanije, kao i sa drugim interesnim grupama i kontekstima. Stvaranjem brenda koji ima lidersku kulturu iznutra i koji se odražava i spolja, osigurava da naši lideri i kulture izdrže promene.

    • Budite radoznali i fokusirajte se na ono što dolazi. Umesto da žali za onim što se već dogodilo, pronicljiv HR profesionalac treba da predvidi i stvori nešto novo.

    Budite i vi deo vodeće HR konferencije u regiji i proširite svoja znanja iz ove oblasti kroz inspirišuća predavanja Dave Ulrich-a i mnogih drugih HR stručnjaka. Više o govornicima možete pročitati OVDE.

     

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE