Bayer širi prodaju lekova bez recepta
Kompanija Bayer preuzela je poslovanje vezano za diviziju Consumer Care američke farmaceutske grupe Merck & Co, u transakciji vrednoj 14 milijardi dolara, saopštila je nemačka farmaceutska kuća.
Bayer je platio kupoprodajnu cenu od 14,2 milijarde dolara, umanjenu za određeni iznos koji će biti zadržan za nepredviđene slučajeve i koji će se platiti nakon dobijanja odobrenja o nepostojanju monopola u Meksiku i Republici Koreji.
Preuzimanje značajno povećava poslovanje kompanije Bayer u oblasti lekova koji se izdaju bez recepta (OTC) u mnogim terapijskim kategorijama širom sveta.
Pro-forma prodaja u kombinovanom poslovanju 2013. godine dostigla je 5,5 milijardi evra, čemu je poslovanje kompanije Merck & Co doprinelo sa približno 2,2 milijarde dolara.
Preuzimanje omogućava kompaniji Bayer drugu poziciju na globalnom nivou u oblasti lekova koji se izdaju bez lekarskog recepta, iza kombinovanog poslovanja kompanija Novartis i GlaxoSmithKline, a ispred kompanije Johnson i Johnson koja je prethodno bila lider u industriji.
Bayer očekuje da integracija poslovanja omogući stvaranje značajnih troškovnih sinergija, posebno u troškovima marketinga i nabavnoj ceni robe, od oko 200 miliona dolara godišnje do 2017. godine.
Očekuje se da će sinergije prihoda od povećanog prisustva na tržištu i korišćenje značajne globalne infrastrukture kompanije Bayer u ključnim područjima rasta za predstavljanje brendova kompanije Merck & Co van SAD dostići oko 400 miliona dolara do 2017.
Očekuje se da preuzimanje ostvari pozitivan doprinos od dva odsto na osnovnu zaradu po deonici već u prvoj godini. Oko 2.000 zaposlenih u Merck & Co i 8.800 u Bayeru radiće pod okriljem kompanije Bayer u oblasti Consumer Care.