Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Barselona `lepak` za sponzore

    Fudbalski gigant Barselona, u prošloj sezoni je ostvarila rekordan prihod od 530 miliona evra, pre svega zahvaljujući jakim sponzorskim ugovorima koji se "lepe" za velikane sa što većim brojem fanova i pratilaca na društvenim mrežama.

    Prethodnih sezona Katalonci su dominirali kako u Španiji, tako i u Evropi, ali su prošlu završili bez ijednog trofeja, što se ipak nije odrazilo na finansijsku situaciju u klubu.

    "Katalonska fabrika novca i talenata", kako za ovaj klub mnogi kažu, ovog leta je i jedan od najvećih potrošača koji je na angažovanje šest igrača potrošio 155 miliona evra, dok su na prodaji zaradili skoro 80 miliona evra.

    Jednostavno, prihodi Barselone, ali i još nekolicine klubova, poput Real Madrida, Mančester junajteda, Arsenala, Bajerna i odnedavno Liverpula, omogućavaju čelnicima ili vlasnicima klubova da bez problema plate igrača 80 ili 100 miliona evra.

    Prihod kluba je 530 miliona evra, a kad se saberu svi troškovi, klub je ostao u plusu 41 milion evra, kaže Javier Faus, član Uprave katalonskog kluba zadužen za finansije. To je drugi najbolji profit kluba, a rekord je ostvaren u sezoni 2011/2012, kada je iznosio 49 miliona evra.

    U poslednje četiri godine, ostvarena je zarada od 113 miliona evra, potvrdio je Faus i istakao da je Barselona u sezoni 2013/2014. smanjila dug za 44 miliona evra koji sada iznosi 287 miliona evra.

    Ovo su klubu omogućili bogati sponzorski i komercijalni ugovori, među kojima se izdvaja onaj iz 2012. godine sa Quatar Airwaysom, koji za logo na dresu plaća 170 milion evra za tri godine.

    Puno smo jači nego što smo bili pre četiri godine. U poslovnom i marketinškom smislu smo prisutniji u različitim delovima sveta nego što smo bili ranije, istakao je Faus.

    Veliki prihodi sa sobom povlače i velike izdatka pa su, osim bogatih plata, čelnici kluba pokazali da su spremni dobro da plate i kvalitetno pojačanje, a najsvežiji je prelazak Luisa Suareza iz Liverpula za rekordnih 81 milion evra.

    Koliko novca „Barsa“ ima u kasi, možda govori i podatak da je odobreno renoviranje stadiona, koje će koštati 600 miliona evra, koje će doneti novi krov i povećanje kapaciteta, a radovi bi trebalo da počnu 2017.

    Što popularniji, to bogatiji

    Veličina i popularnost najvećih fudbalskih klubova mogu da se posmatraju kroz njihovo prisustvo na društvenim mrežama. Barselona ima skoro 71 milion pratilaca, a slede Real sa 68 i Mančester Junajted sa 54 miliona.

    Ovakav stepen popularnosti, kažu stručnjaci, klubovima dozvoljava da postižu odlične sponzorske rezultate i prodaju svoju robu širom sveta.

    Osim globalnih kompanija, kao što su Quatar Airways, Nike i Audi, Barselona ima sponzorske ugovore s kompanijama iz dalekih zemalja, poput Indije, Indonezije…

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE