
GSP uvodi dnevnu kartu
Za razliku od brojnih svetskih metropola, u Beogradu nije moguće kupiti dnevnu kartu za prevoz, problem je koji će nova gradska vlast uskoro rešiti. Neće svi plaćati punu cenu prevoza, najavljuje gradonačelnik Siniša Mali.
Iako BusPlus ima tehnologiju koja može da podrži validaciju dnevnih karata, njene pogodnosti sugrađani i njihovi gosti do sada nisu imali priliku da koriste, a to je i bila i jedna od velikih zamerki kada je sistem uveden.
Gradonačelnik Siniša Mali najavio je da će asortiman karata biti dopunjen dnevnom kartom, a to će biti samo jedna od promena koje će se desiti u javnom prevozu.
Da bismo postigli da gradski prevoz bude mnogo bolji, baš onakav kakav Beograđani i zaslužuju, moramo ozbiljno da pristupimo brojnim analizama. Tek nakon toga ćemo, na jesen, doneti neophodne odluke.
Način na koji funkcioniše gradski prevoz sada je apsolutno neodrživ. Došlo je do daljeg smanjenja prihoda od naplate prevoza, a grad stalno mora da povećava subvencije za prevoz, što posredno plaćaju i svi Beograđani, kaže Siniša Mali.
Kako bi pronašli rešenja koja su najbolja za građane ali i za normalno funkcionisanje GSP, gradska vlast je formirala Radnu grupu.
U toku je analiza tarifne politike, koja mora da bude pravednija. Nije logično da vožnja košta isto ako putujete od Slavije do Kalemegdana ili ako se vozite od Slavije do Banovog brda, kaže Mali.
U saradnji sa stručnjacima sa Saobraćajnog fakulteta biće uvedeno brojanje putnika. Tako ćemo znati koliko je vozila potrebno na kojim linijima, kaže Mali i najavljuje da će biti redefinisani ugovori sa privatnim prevoznicima i da će biti pokrenuto restruktuiranje GSP.
Povodom spekulacija da će biti ukinute povlastice pojedinim kategorijama stanovništva, gradonačelnik kaže da će svaka odluka o promeni tarifnog sistema biti pažljivo analizirana.
Novi tarifni sistem će pre svega definisati korisnike prema socijalnim kartama i uvesti pravedniju raspodelu između njih. Naravno da neće svi plaćati punu cenu prevoza, imaće se u vidu kategorije stanovnika koje objektivno treba da ostvaruju popuste, kaže Mali.