
Žeželj `ćuti` na obali Dunava
Izgradnja novog Žeželjevog mosta trenutno stoji, intenzitet radova je na minimumu jer se još iščekuje zajedničko rešenje Železnica Srbije kao investitora, i špansko-italijanske firme kao izvođača radova.
Radnici trenutno samo održavaju konstrukciju koja je počela da rđa, a nezvanično, iz Železnica kažu da bi radovi u punom obimu trebalo da krenu za desetak dana, iako još niko ne može da potvrdi šta su se dve strane konkretno dogovorile, pišu 24 sata.
Do sada je urađeno 27 odsto radova, a Železnice Srbije već više od godinu i po dana mogu da raskinu ugovor sa špansko-italijanskim konzorcijumom Azvi-Horta Coslada-Taddei. No, to bi dodatno prolongiralo izgradnju.
Lukovi su spojeni sa sremske strane, a na novosadskoj je zavareno nešto više od desetak elemenata. Keson gde je u maju već trebao da nikne jedini rečni stub je potopljen, pa će radovi zbog toga dodatno potrajati malo duže.
Znali smo da će Dunav u maju i junu biti visok, ali smo planirali da rečni stub već bude iznad vode. Ali, kako su radovi opet stali, Dunav je nadošao i potopio nam keson i talpe koje ga drže. Moramo da sačekamo da se voda sada povuče, kaže izvor tog lista.
Radnici nisu ni došli do dela posla kada je trebalo da ispumpaju vodu iz kesona, jer su čistili mulj na njegovom dnu.
Pročitajte i>>>Mihajlović spremna da pomogne oko Žeželjevog mosta
Poslednji 44. element čeličnog luka koji se gradi na petrovaradinskoj strani montiran je pre tri meseca i na tom delu gradilišta naredni posao treba da bude kačenje vešaljki koji će teret sa mosta prenositi u lukove.
Petrovaradinska konstrukcija visoka je 34 metra i dugačka 180, dok će novosadska imati 43 metra u visinu i 220 u dužinu. Most će ukupno biti dug 474 metra. Širina mosta je preko 30 metara. Kada se sve završi, most će biti težak oko 12.000 tona.
Konačna cena po poslednjim saopštenjima trebalo je da bude 55 miliona evra, a špansko-italijanska firma najavljivala je završetak mosta do juna 2015. Most je po prvim planovima trebalo da bude završen još u novembru 2013.