TDR povećao tržišni udeo u Srbiji
TDR, vodeći proizvođač cigareta u jugoistočnoj Evropi, u prošloj godini u Srbiji je ostvario rast tržišnog udela, koji je u 2013. godini iznosio 8,7 odsto. Rast tržišnog udela nastavljen je tokom ove godine i iznosi 10,1 odsto, što je najveći tržišni udeo TDR-a od dolaska na srpsko tržište. U budžet Srbije TDR uplaćuje oko 53 miliona evra godišnje.
Porezno opterećenje cigareta u Srbiji u samo tri godine poraslo je za približno 150 odsto, uz očekivani dalji rast. Uz drastično porezno povećanje i rastuću privrednu krizu, tržište cigareta u Srbiji je prošle godine palo za više od 17 odsto, uz dalji nastavak negativnog trenda i u 2014. godini.
U takvim uslovima došlo je do pada profitabilnosti cele industrije uz značajan rast crnog tržišta i drastično povećanje potrošnje rezanog duvana. U poređenju s prethodnom godinom, rast potrošnje rezanog duvana iznosi gotovo 50 odsto, uz značajan rast neoporezovane potrošnje u tom segmentu.
„Uprkos krizi i sve nepovoljnijim tržišnim uslovima, TDR je zadovoljan rezultatima ostvarenim na srpskom tržištu u 2013. godini, a trend rasta nastavljen je i u 2014. Svaki deseti potrošač u Srbiji potrošač je TDR-a. Zahvaljujući prepoznatljivosti i snazi naših brendova, povećali smo tržišni udeo i nastavili širenje poslovanja. Na srpsko tržište je u 2013. godini lansirano niz inovativnih proizvoda, a s inovacijama nastavljamo i u ovoj godini“, izjavio je na konferenciji za novinare u Beogradu predsednik Uprave TDR-a, Mato Zadro.