Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ključ uspeha su ulaganja u inovacije

    Tihomir Rajlić, generalni direktor Siemensa u Srbiji, kaže „Mi smo domaće preduzeće, koje razmišlja lokalno i aktivno učestvuje u rešavanju problema.“

    Siemens je po rečima generalnog direktora Tihomira Rajlića, više od jednog veka prisutan u Srbiji, i trenutno je u regionu najveća kompanija porodice Siemens, koja je i po broju zaposlenih i po obimu prometa ostvarila značajan rast.

    "Naša fabrika u Subotici, jedna je od najvećih fabrika za proizvodnju generatora za vetro-elektrane na svetu. Prošle godine smo obeležili deset godina uspešne proizvodnje fabrike, a od 2003. do danas u Subotici je proizvedeno više od 15.000 generatora. Zahvaljujući ovoj fabrici Siemens Srbija je jedan od deset najvećih izvoznika iz Srbije. Rezultati koje ostvarujemo omogućili su nam da trenutno zapošljavamo ukupno 1.100 ljudi. Takođe, dali smo mogućnost domaćim malim privrednicima da rade sa nama i postanu naši dobavljači. Na taj način Siemens direktno utiče na čitav privredni lanac – dobavljače, druge prateće industrije i otvara brojne mogućnosti za jačanje privrede i industrijske proizvodnje kod nas. 

    Naš doprinos u projektima razvoja infrastrukturnih sistema u Srbiji je na izuzetno visokom nivou i poslujemo u svim oblastima u kojima je aktivna i naša matična kuća. Angažovani smo na projektu rehabilitacije železničkih pruga za Železnice Srbije. Radili smo na modernizaciji sistema u termalnoj elektrani Nikola Tesla B1, a značajne  projekte sprovodimo i u oblasti industrije, kao što su automatizacija fabrike FIAT u Kragujevcu, kao i rudarskim basenima Kolubara i Bor. Zadovoljni smo postignutim, i sigurni da i u budućnosti možemo da ponudimo ekonomična i visokokvalitetna rešenja u svim oblastima u kojima poslujemo."

    Koji su osnovni parametri kojima se Siemens rukovodi prilikom donošenja odluke u koju zemlju da se investira?

    Kao i svi veliki sistemi, i Siemens se rukovodi parametrima kao što su ocena poslovne klime u datim zemljama, nivo poslovnih rizika, pravna zaštita i sigurnost u svim aspektima poslovanja, način na koji je uređena oblast zakonodavstva, postojanje adekvatne infrastrukture. To su neki od osnovnih parametara po kojima se ocenjuje investiciona privlačnost jedne zemlje. Nažalost, kada je reč o Srbiji, i dalje ima dosta problema i potrebno je značajno unaprediti ove parametre da bi investicije bile intenzivnije. Ipak, moram da napomenem da su naša iskustva pozitivna, zato i jesmo ovde i nastavljamo da se razvijamo. Odlično smo se pripremili i informisali, što nam je omogućilo da iskoristimo sve pogodnosti koje su pružene kroz mogućnost poslovanja u slobodnoj zoni. Pored carinskih i poreskih olakšica koje pruža takav koncept, od značaja je bilo i to što je u slobodnoj zoni prisutna i dostupna državna i lokalna administracija sa kojom svakodnevno sarađujemo što doprinosi efikasnosti u poslovanju.

    Po vašem mišljenju, a imajući celokupnu situaciju Srbije u vidu, gde vidite posebno ulogu Siemensa?

    Mi radimo ovde, zapošljavamo, i kao uspešna domaća kompanija naše poslovanje nastavljamo da razvijamo u svim oblastima: industrija, energetika, medicinska oprema i sigurnosni sistemi. Srbiju čeka ozbiljan privredni oporavak, potrebno je oživeti industrijsku proizvodnju,  stvarati mreže kvalitetnih domaćih dobavljača i preduzeća, ne bi li se pokrenuo čitav industrijski lanac gde ćemo jedni drugima omogućiti saradnju, koja će dovesti do podizanja kvaliteta proizvodnje, otvaranja novih tržišta i rasta čitave ekonomije. Naša uloga je tu višestruka, jer sa jedne strane predstavljamo pouzdane partnere u izgradnji infrastrukture, donoseći najsavremenije tehnologije, a sa druge strane prenosimo naše znanje na sve sa kojima radimo. Naša strateška usmerenja u Srbiji ostaju u svim oblastima u kojima smo i do sada ostvarili značajne rezultate.

    Da li ste mišljenja da su izostale očekivane investicije nemačkih kompanija u Srbiju?

    Ne mislim da su izostale, došao je Bosch, Mercedes, takođe, ima određenu proizvodnju, Knauf Insulation ima fabriku u Srbiji… Ako me pitate zašto ih nema više, verujem da je to upravo zbog toga što je potrebno stvoriti bolje uslove kada je u pitanju privlačenje investitora iz bilo koje zemlje. Generalno, važno je da država obezbedi lakšu, bržu i efikasniju komunikaciju potencijalnih investitora, nadležnih republičkih institucija i lokalne samouprave, te da popravi sve one parametre po kojima se ocenjuje investiciona privlačnost. Srbija ima velikih potencijala da bude zemlja sa velikim stranim ulaganjima, i na tome treba da se radi, na njenoj promociji i poziciji.

    Siemens nije koristio subvencije. Kakav je vaš stav o podsticajima?

    Siemens se nije oslanjao na pomoć države, sami smo prepoznali potrebe tržišta, gde možemo da plasiramo naše proizvode, kao i prednosti proizvodnje u Subotici. Tržište koje izražava potrebu za vetrogeneratorima, koje mi proizvodimo u Subotici, omogućava nam da konstantno povećavamo obim poslovanja, povećamo investicije i broj zaposlenih. Oslanjamo se na sopstvene resurse i to je naša poslovna politika. Verujem da pored podsticaja u vidu subvencija, država pre svega treba da obezbedi adekvatan poslovni ambijent koji će dugoročno doneti bolje uslove poslovanja, kako za investitore, tako i za domaće kompanije.

    Koji su planovi Siemensa za Srbiju u narednom periodu?

    Prethodnu godinu obeležilo je uvećanje obima poslovanja usled povećanja broja porudžbina generatora koji se proizvode u našoj fabrici u Subotici. Zahvaljujući tome, za samo godinu dana duplirali smo broj zaposlenih u fabrici. Plan nam je da takav trend poslovanja nastavimo i u ovoj godini i da kroz nove cikluse zapošljavanja i veću saradnju sa domaćim dobavljačima nastavimo sa rastom. Zato smo i organizovali Sajam dobavljača i trenutno smo u procesu finalnog odabira najboljih malih i srednjih firmi koje mogu da zadovolje standarde, kvalitet i količinu koju propisuje Siemens kvalitet. Očekujemo da ćemo na taj način direktno pomoći privredi i ambijentu u kome poslujemo.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE