Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Dobar početak za Henkel

    „Uprkos konstantno teškom tržišnom okruženju, Henkel je zabeležio dobar početak fiskalne 2014. godine. Svi naši sektori su izvestili o rastu organske prodaje, kao i poboljšanju profitabilnosti“, izjavio je izvršni direktor kompanije Henkel, Kasper Rorsted. „Ostvarili smo snažan učinak na rastućim tržištima, kao i rast na razvijenim tržištima. Ipak, negativni efekti kursnih razlika imali su još jači uticaj na zabeleženu prodaju nego prethodne godine“. 

    Valute tržišta u razvoju, kao i američki dolar, i dalje su bili pod pritiskom. Kao rezultat toga zabeležen je pad prodaje za 2,6 odsto u odnosu na isti period prethodne godine, na 3,929 milijarde evra. Nakon korekcije jednokratnih dobiti, jednokratnih troškova i troškova restrukturiranja, korigovani operativni profit (EBIT) povećan je za 3,3 odsto, sa 600 miliona evra na 619 miliona evra. Korigovani prihod od prodaje (korigovana EBIT marža) povećan je za 0,9 procentnih poena, sa 14,19 na 15,8 odsto. Organski rast prodaje, koji isključuje uticaj strane razmene i akvizicije/prodaje, dostigao je 4,3 odsto. Neto prihod porastao je za 13,2 odsto, sa 403 miliona evra na 456 miliona evra.

    Sva tri poslovna sektora zabeležila su organski rast prodaje.

    U Istočnoj Evropi prodaja je iznosila 670 miliona evra u odnosu na 718 miliona evra iz istog kvartala prethodne godine. Organski rast prodaje je iznosio 5,4 odsto, prvenstveno podstaknut poslovanjem u Rusiji i Turskoj.

    „Ekonomsko okruženje će i dalje biti puno izazova, dok će najnovija dešavanja u Istočnoj Evropi izazvati dodatnu neizvesnost na tržištima. To otežava predviđanje privrednih dešavanja u godini pred nama. Visok stepen agilnosti i fleksibilnosti će ostati od ključnog značaja za uspeh, stoga ćemo nastaviti dalje da pojednostavljujemo i ubrzavamo naše procese i strukture“ , izjavio je Rorsted komentarišući tekuću fiskalnu godinu.

    Henkel očekuje organski rast prodaje od 3 do 5 odsto u fiskalnoj 2014. godini. Takođe, kompanija predviđa da će svaka poslovna jedinica generisati organski rast prodaje na tom nivou. U skladu sa svojom strategijom za 2016. godinu, Henkel očekuje i manje povećanje udela prodaje na tržištima u razvoju. U poređenju sa ciframa iz 2013. godine, Henkel takođe očekuje povećanje korigovane EBIT marže za oko 15,5 odsto, kao i poboljšanje korigovanog prinosa po prioritetnoj akciji na visokom jednocifrenom nivou.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE