Skoro milion `onlajn` kupaca u Srbiji

Preko interneta i u Srbiji može da se kupi gotovo sve, a cene su i do 50 odsto niže, pa i ne čudi što je prošle godine preko 900.000 potrošača na mreži kupovalo i prodavalo robu, odnosno 300.000 više nego 2012. godine.

Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, poručivanje robe i plaćanje usluga putem interneta poraslo je za trećinu u odnosu na prošlu godinu. Više od 900.000 građana lane je kupovalo robu i plaćalo usluge putem interneta, što je 30 odsto više nego 2012.

Među najpopularnijim internet-prodavnicama kod nas su „Od igle do lokomotive“, „Sve za kuću“, „Takolako“. Kupac odlaskom na neku od ovih adresa ima pristup hiljadama artikala smeštenim u kategorije. Može da plati „e bankingom“, kreditnom karticom, pouzećem, a sve češće i čekovima.

Postojimo četiri godine, i do sada nam je promet rastao za 30 odsto godišnje, a da je zakon u ovoj oblasti bolji i veća kultura ljudi u korišćenju interneta, prodaja bi bila višestruko veća, kaže Dejan Šeštar, direktor internet-preduzeća „Od igle do lokomotive“.

Mnogo naših ljudi koji žive u inostranstvu želi da kupi artikle sa našeg sajta, plati u stranoj valuti, a da se isporuče negde u Srbiji. Međutim, naš zakon omogućava transakcije isključivo u dinarima. To nam je velika kočnica. Drugi veliki problem je nepoverenje ljudi i u kupovinu internetom, iako svaki proizvod može da se reklamira u roku od 15 dana.

Postoje i sajtovi na kojima se može kupiti polovna i nekorišćena roba, a cene često kreću od svega 10 dinara. Trenutno se oko milion i po privatnih predmeta prodaje preko mreže, a svakog dana nekoliko stotina novih članova pokuša da na ovaj način nešto zaradi, ili jeftino kupi.

Polovnom robom trguje se na nekoliko sajtova, poput „Kupujemprodajem“, „Kupindo“, ali je najpopularniji sajt ovog tipa „Limundo" na kom se može kupiti gotovo sve: polovne kade, slavine, komode, bicikli, igračke, stolice, parfem „tri puta prsnut“, stari escajg, mašine za veš, test za trudnoću, kalendar od pre tri decenije, uređaji za pravljenje šećerne vune…

Trenutno je u ponudi oko 1,2 miliona različitih predmeta, u 19 kategorija i 174 potkategorije. Najviše se kupuju dečja garderoba, stvari i obuća za odrasle i knjige. Jedan bračni par je prodajom „blaga sa tavana“ otputovao u Peru, čovek je od stripa, ne znajući da je unikatan primerak, zaradio ozbiljnu sumu, kažu u "Limundu".

Mnogi proizvodi i usluge se već uveliko nude na sajtovima grupne kupovine, sa popustima i do 70 odsto. Neki od najpopularnijih su „Popusti“, „Grupko“, „Navalinarode“, „Kolektivna kupovina“.

Na njima se ne prodaju samo sitnice za kuću, alat, garderoba, već i usluge – frizerske, kozmetičke, lekarske, a često se mogu uplatiti letovanja, krstarenja i ručak u restoranu. Broj kupaca je uvek ograničen, postoji rok da se iskoristi usluga, a uvek je u ponudi nekoliko opcija za plaćanje.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE