
Da li bi i VAS zaposlio Amazon?
Zaposlenje u Amazon-u, kompaniji sa godišnjim operativnim prometom od 745 miliona dolara, profitom od 274 miliona dolara, koja na svom platnom spisku ima blizu 90 hiljada radnika širom sveta, verovatno je san svakog radno sposobnog. Za mnoge to je siguran posao u stabilnoj kompaniji sa odličnim mogućnostima napredovanja. Ipak, radno mesto u Amazon-u rezervisano je za ljude sa posebnim poslovnim mentalnim sklopom.
Jeff Bezos, osnivač i izvršni direktor Amazon-a nedavno je za magazin Success otkrio četiri načina razmišljanja na kojima je izgrađena ova kompanija, a koje idealan kandidat za posao mora da pokaže još na samom razgovoru. Da li biste vi prošli na konkursu i upisali se u spisak zaposlenih jedne od najvećih svetskih kompanija?
Mušterija je uvek na prvom mestu
Ovo je pravilo broj jedan u Amazon-u. Bezos tvrdi da misli na mušterije i dok se tušira. Odličan potrošački servis i spremnost da za mušteriju odu korak ili dva dalje je ono što izdvaja Amazon od sličnih kompanija.
U obzir dolaze samo win-win rešenja
U rešavanju problema, Bezos nikada ne prihvata ili-ili rešenja. Tvrdi da za svaki problem postoji rešenje koje može da zadovolji obe strane, samo treba uložiti trud i napor da se do takvog rešenja dođe.
Dugoročno razmišljanje
Amazon-ovi projekti se planiraju tako da do njihove implementacije prođe najmanje pet godina. To je dovoljno vremena da se otklone svi nedostaci i da projekat bude besprekoran kad zaživi. Kratkoročni projekti stvaraju prevelik pritisak i konfuziju ukoliko se ispostavi da ne odgovaraju potrebama.
Svaki dan je novi početak
„Na samom početku rada Amazon-a porudžbine su stizale samo od članova porodice tadašnjih zaposlenih, a onda nam je jednog dana stigla prva porudžbina od potpunog stranca. Svi smo se okupili oko kompjutera, gledali u tu porudžbinu i govorili ’Jel to tvoja mama? Jer moja nije sigurno’.“, seća se Bezos. Danas je Amazon najveća online prodavnica na svetu, ali Bezos i dalje tvrdi da je na početku – „Imamo još toliko da učimo. Nebrojeno je načina na koje možemo da poboljšamo uslugu, ali doći ćemo i do toga jednog dana.“.
Foto: BetaAP