Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ovladajte veštinom pisanja kratkih mailova

    Uspešni poslovni ljudi poznati su po kratkim mail-ovima. Steve Jobs je u tome prednjačio. Često je odgovarao na mail-ove potrošača, budući da je njegova mail adresa bila javna dok je bio izvršni direktor kompanije Apple, i uvek je bio kratak. Jedna do dve rečenice. Izvršni direktor i osnivač Amazon-a Jeff Bezos poznat je po neverovatno kratkim mail-ovima. Po ugledu na Jobsa i njegova mail adresa je javna, a kad god dobije mail od potrošača prosledi ga nadležnoj osobi uz komentar – upitnik.

    "Razni su razlozi zbog kojih uspešni ljudi uvek šalju kratke mail-ove“, tvrdi Will Schwalbe, autor knjige ’Pošalji: Zašto ljudi pišu tako loše mail-ove i kako da budete bolji u tome’ i dodaje – „Kratki mail-ovi više ’poštuju’ tuđe vreme“.

    Još jedan trend ide u prilog kratkih mail-ova. Nekada smo ih čitali isključivo na kompjuterima, a danas to činimo i na telefonima, gde je teže pročitati duži mail, jer zahteva beskrajno pomeranje na dole.

    Postoji čak i pokret Five Sentences koji zagovara skraćivanje mail-ova na pet ili manje dozvoljenih rečenica. Oni tvrde da mail-ove treba tretirati kao SMS-ove koji imaju limitiran broj karaktera, dok kod mail-ova, po Five Sentences, treba da postoji limitiran broj rečenica.  „Na taj način niko neće biti uvređen zbog prekratkog mail-a“, objasnio je Mike Davidson, osnivač pokreta za HuffPost.

    Pisanje kratkih mail-ova je veština. Odaje utisak osobe koja je smela i sigurna u ono što govori, a evo i nekoliko saveta za skraćivanje mail-ova:

    Ljudima ne treba mnogo uvodnih informacija

    Pošiljaocu mail-a deluje bitno da dobro objasni razloge zbog kojih nešto traži ili daje informaciju, ali primaocu, to i nije toliko bitno. Bitnije mu je da što pre dođe do suštine mail-a, a ako su dodatne informacije potrebne, tražiće ih.

    Naslov mail-a je mail za sebe

    Mnogi e-mail servisi, uključujući Gmail, prikazuju naslov mail-a i prvu rečenicu u inbox-u primaoca. Zašto da onda naslov mail-a bude ’Zdravo’, kad može biti ’Druženje u četvrtak?’. Naslov mail-a treba da natera primaoca da ga otvori, pružajući mu uvid u sadržinu mail-a.

    Kratak mail ne znači nepristojan mail

    Samo zato što je mail kratak, ne znači da mogu da se zaobiđu osnovna pravila u njegovom pisanju. 

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE