
Za `čišćenje` Savskog amfiteatra 2,5 miliona evra
Železnice Srbije će do 12. marta početi da uklanjaju koloseke i drugu železničku imovinu iz Savskog amfiteatra, gde će biti realizovan projekat "Beograd na vodi".
Prva faza skidanja koloseka košta 2,55 miliona evra, rekao je Tanjugu direktor srpskih železnica Dragoljub Simonović, navodeći da ukupno treba skinuti oko 50 kilometara pruge i da će u prvoj fazi biti uklonjeno 30 odsto železničkih kapaciteta.
Rok je tri do šest meseci da se to skine i Železnice Srbije će taj posao uraditi brzo i efikasno. Ubeđen sam da ćemo skratiti rokove koje smo sami sebi zacrtali, istakao je Simonović i dodao da Saobraćajni institut CIP radi dokumentaciju za iseljavanje i već 1. marta bi trebalo sve da bude spremno.
Generalni direktor Saobraćajnog instituta CIP Milutin Ignjatović je rekao Tanjugu da će na vreme završiti dokumentaciju za uklanjanje koloseka, ističući da CIP treba da završi više vezanih projekata, kao što je idejni i glavni projekat za stanicu Prokop, koji će biti gotovi za najduže godinu i po dana.
Reč je o projektima za zgradu železničke stanice, pristupne saobraćajnice i prateću infrastrukturu, s obzirom da će se tu nalaziti i pošta, banka, policijska i zdravstvena stanica i komercijalni sadržaji, objasnio je Ignjatović.
To sve može da se izgradi u naredne dve do tri godine nakon završetka projekata, a što se tiče kuvajtskog kredita od 26 miliona evra, Ignjatović je podsetio da je u toku tender za izgradnju koloseka, perona i kontaktne mreže u Prokopu, gde treba da bude izgrađeno osam koloseka i pet perona.
Pročitajte i>>>Veliko interesovanje za Prokop
Ignjatović je istakao da je neophodno izmestiti putnički saobraćaj sa prostora sadašnje glavne železničke stanice, kao i da se izmesti železnički teretni saobraćaj iz Savskog amfiteatra.
Iz sadašnje glavne stanice treba izmestiti i sva postrojenja za održavanje vagona, zbog čega je neophodno izgraditi tehničko-putničku stanicu Zemun, za koju treba da se urade projekti za godinu dana. Gradnja bi trajala, takođe, godinu dana, kazao je Ignjatović.
On je naglasio da je veoma važno da se teretni vozovi sa opasnim materijama izmeste iz centra grada. CIP je pre više godina uradio projekat za teretnu prugu koja zaobilazi Beograd i ide preko Vinče ka Pančevu. Na pruzi je glavni objekat drumsko-železnički most preko Dunava kod Vinče, koji je namenjen i za autoputsku obilaznicu.
CIP bi kasnije trebalo da uradi i projekte za izgradnju tehničko-putničke stanice u Kijevu, rekao je Iganjatović i dodao da bi, u narednom periodu trebalo da radi i projekat za robno-transportni centar u Makišu za kontejnerski prevoz robe, što bi moglo da se završi za godinu i po dana, naveo je on.
To su svi projekti neophodni za potpunu realizaciju "Beograda na vodi", koji se tiču železničkog saobraćaja. Neki od tih projekata mogu da budu gotovi za mesec dana, a neki najduže za godinu i po, dodao je čelnik CIP.