
U završnici pripreme za `Beograd na vodi`
Prvi radovi na početku izgradnje projekta "Beograd na vodi" počeće do kraja ove godine, a u martu će početi izmeštanje prvih koloseka pruge da bi se pripremio teren, najavili su ministar saobraćaja Aleksandar Antić i predsednik Privremenog organa Siniša Mali.
Mali je, posle sastanka o projektu "Beograd na vodi", najavio da će do kraja godine početi izgradnja prve četiri zgrade. Poznato je da će biti građen toranj, najveći tržni centar na Balkanu, a koje će biti preostale dve zgrade biće poznato u martu, kada treba da bude završen master plan.
Na sastanku u Vladi Srbije detaljno su razmatrane tri faze tog projekta i to, kaže Mali, prva faza koja obuhvata izmeštanje jedne trećine koloseka iz Savskog amfiteatra da bi se lokacija očistila i pripremila za izgradnju prve četiri zgrade.
Druga faza obuhvata završetak stanice Prokop i ranžirne stanice Zemun sa nekoliko manjih projekata, dok bi treća faza, kako je rekao, obuhvatila izgradnju obilaznice Bubanj potok – Beli potok – Vinča – Pančevo, za koju CIP već radi projekat.
Pročitajte i>>>Završetak Prokopa za 18 meseci
Ministar Antić i Mali složili su se da je "Beograd na vodi" najznačajniji razvojni projekat za Beograd i celu Srbiju i da ne smemo propustiti priliku da ga ne realizujemo.
"Ukoliko bismo propustili ovu priliku, to bi bio dokaz naše nesposobnosti kao društva da radimo velike razvojne projekte i nesposobnosti političara ove generacije da izvedu zemlju iz krize. Ja verujem da ovaj projekat izvlači Beograd i Srbiju iz krize", kaže ministar Antić.
Pregovori o finansiranju projekta su u završnoj fazi, napominje Mali i očekuje da će oni biti završeni do kraja marta.Podsetio je da će država u zajedničko preduzeće uneti državno zemljište, dok će arapski partner obezbediti neophodan novac.
Pročitajte i>>>Srbiji trećina `Beograda na vodi`?
Mali očekuje da će taj projekat biti završen u roku od pet godina, posle čega će Beograd izgledati sasvim drugačije nego sada.
Paralelno sa pripremama i izmeštanjem pruge radi se na urbanističkim planovima i dobijanju svih neophodnih dozvola, uključujući i građevinsku, kazao je Mali.
Dodao je da, u okviru priprema za realizaciju projekta "Beograd na vodi", treba da bude izmeštena i Glavna železnička stanica, a zgrada Železnice će ostati kao neka vrsta "istorijskog muzeja", dok će biti izmeštena i autobuska stanica.
Antić je istakao da je definisan set predradnji, koje moraju da se izvrše da bi se počelo sa "Beogradom na vodi" i najavio da će CIP uraditi projekat stanične zgrade u Prokopu, dok iz kuvajtskog kredita već imamo pripremljene delove projekta vezane za koloseke, a koje će okončati CIP i Železnice Srbije.