
Skok kineskog tržišta automobila od 16 odsto
U Kini je tokom 2013. godine prodato 17,9 miliona automobila, što je za 15,7 odsto više u odnosu na prethodnu godinu, objavila je Kineska asocijacija proizvođača automobila.
Rast prodaje u Kini, po broju prodatih vozila najvećem tržištu automobila, usporio je u 2013, ali i dalje nadmašuje prodaju na zapadnim tržištima.
Kompanije General Motors i Toyota saopštile su da su u 2013. godini ostvarili rekordnu prodaju u Kini, a BMW je objavio da je Kina postala njegovo najveće tržište.
Konkurencija postaje sve intenzivnija pošto proizvođači automobila ulažu milijarde dolara u razvoj novih modela koji bi zadovoljili ukus kineskih kupaca, piše AP i dodaje da pojedini proizvođači proizvode jeftine modele dizajnirane za kinesko tržište.
Kineski lideri smatraju da proizvodnja automobila glavni pokretač ekonomskog razvoja i izvor poslova koji su bolje plaćeni.