Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Izazov kao motivacija

    Organizacija je imperativ, naročito kada radni dan nema kraja, kaže Svetlana Glumac, direktor korporativnih i regulatornih poslova Danube Foods Group. Smatra da su uloženi trud, energija i entuzijazam ono što odvaja uspeh od neuspeha, a u kratkom intervjuu za BIZLife otkriva samo nekoliko stavki koje karakterišu njen poslovni stav.

    Svetlana Glumac, direktor korporativnih i regulatornih poslova Danube Foods Group

    Najvažnija reč u biznisu po vama je?

    Ne postoji jedna najvažnija reč. Koliko komponenti je potrebno da čovek bude uspešan u onom što radi, toliko je i ključnih reči. Rekla bih da su od najveće važnosti za dobro poslovanje dobra ideja, istrajnost na njenoj realizaciji, kvalitetan i predan tim.

    Tim saradnika po vašoj meri?

    Nemoguće je postići bilo kakav uspeh, naročito u sferi ’velikog’ biznisa bez profesionalaca koji, osim što poseduju neophodno teorijsko znanje, ne ustežu se od bilo kakvog posla koji data situacija nalaže. Volim i trudim se da budem okružena ljudima koji ne pate od kompleksa poslovne pozicije i položaja, već naprotiv, prilagodljivi su i spremni da učine sve neohodno da bi pobedili u nekom poslovnom izazovu.

    Koliko su vas funkcije i napredovanje u poslu promenili?

    Svi se menjamo pod uticajem raznih faktora i situacija sa kojima se tokom života susrećemo. Svako iskustvo ostavlja traga, pa tako ne mogu olako da kažem da se na poslovnom putu nisam promenila. Na početku karijere bila sam neuporedivo opuštenija, dok je svaka sledeća stepenica donosila nove obaveze i odgovornosti. U skladu s tim novim odgovornostima, menjaju se i mnogi stavovi i životni prioriteti.

    Vaša tri životna i tri poslovna principa?

    Imam samo jedan osnovni:„Na kraju će sve biti dobro. Ako nije, to znači da nije kraj“.

    Kakav je to dobar lider?

    Odavno je poznato da su svi lideri menadžeri, ali da nisu svi menadžeri lideri. Na samom vrhu osobina koje uspešan poslovan čovek treba da poseduje su profesionalnost, istrajnost, odgovornost i naravno sposobnost da sebe analizira što objektivnije. Upravo iz te analize, ukoliko posedujete samokritičnost, proizilaze promene koje su neophodne da bi bili uspešni. Takođe, neophodna je dobra procena saradnika i njihovih talenata i mogućnosti. Treba tačno da zna šta i koliko može od svakog pojedinačno da očekuje i u skladu s tim delegira zadatke kako bi svakome dao priliku da pruži svoj maksimum.

    Koja je vaša slabost kao nadređenog?

    Prilično sam popustljiva, kolokvijalno rečeno, meka… Osetljiva sam na probleme i životne priče svojih kolega, što baš nije u skladu sa poslovnim imperativima savremenog biznisa. Ipak, ne smatram to svojom slabošću, naprotiv, mislim da je daleko stimulativnije ako saradnik vidi da u meni ima razumevanje i podršku. Odgovoran nadređeni mora da vodi računa o potrebama svojih zaposlenih.

    Na šta ste u svojoj karijeri posebno ponosni?

    Biti na poziciji direktora korportivnih i regulatornih poslova u kompaniji kakva je Danube Foods Group veliki je uspeh i veoma se ponosim činjenicom da u velikoj meri učestvujem u daljem širenju poslovanja kompanije građenju pod čijem okriljem posluju tri tržišna lidera: Imlek, Bambi i Knjaz Miloš.

    Vaš najveći neuspeh?

    Sve je pitanje ugla iz kog posmatrate stvari. Kada postignete uspeh nikad ne zastanete da postavite pitanje kako ste do njega došli. Sa neuspesima je drugačije. Oni vas primoravaju da se preispitate, priznate grešku i nastavite dalje sa znanjem kako da je sledeći put izbegnete. Zato je svaki neuspeh uvod u nešto dobro.

    Koje osobine ima vaš idealan poslovni partner?

    Na prvom mestu mora da ima poslovni entuzijazam na istom ili bar sličnom nivou koji imam i ja. To je osnovno dok su načini za postizanje cilja različiti. Ukoliko nam se i metode poklapaju, to je već idealan partner.

    Taktika koja vas nikada nije izneverila?

    Najbolja taktika je dobra organizacija. Biti disciplinovan što je više moguće, pridržavati se unapred napravljenog plana sa što manje praznog hoda između aktivnosti. Deluje prozaično i dosadno, ali ukoliko uživate u svom poslu, zadovoljstvo koje donosi uspešan kraj radnog dana ili uspešna realizacija nekog projekta potpuno kompenzuju sve propušteno.

    Koliko sati dnevno radite?

    Po čuvenoj formuli 24/7. U današnjem svetu drugačije ne može.

    Šta je za vas najveći izazov?

    Najveći izazov mi predstavlja da pored svih poslovnih obaveza nađem vremena i energije za svoju porodicu, da svoju decu vaspitam tako da izrastu u poštene i vredne ljude. Trudim se da im svojim primerom pokažem šta su primarne ljudske vrednosti jer, kao što svi znamo, njihove uši su zatvorene za savete, ali oči su široko otvorene za primere.

    Poznati ste kao uspešna žena. U čemu je tajna?

    Nema tajne. Sanjaj velike snove, budi uporan da ih ostvariš, ne posustaj pred preprekama i trudi se da stigneš što dalje. To je, po mom mišljenju, nešto što je urođeno svakom čoveku, a uloženi trud, istrajnost, energija i entuzijazam su ono što odvaja uspeh od neuspeha.

    Da možete da promenite jednu stvar u poslovnoj klimi Srbije, šta bi to bilo?

    Teško je odlučiti se samo za jednu kada ima toliko stvari koje treba menjati. Moramo da prvo promenimo sebe što podrazumeva promene od radnih navika do smanjivanja administracije, pojednostavljivanja procedura i propisa.

    Šta ćete poželeti sebi u novoj godini na poslovnom planu?

    Još puno poslovnih izazova koji će me motivisati da stalno dajem svoj maksimum.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE