
U Srbiji i nema pravih rasprodaja
Novogodišnje rasprodaje u Srbiji tek su počele i to sa sniženjima u proseku od 30 odsto, dok su u evropskim metropolama u punom jeku, i popusti dostižu i do 70 odsto.
I mada su zimske rasprodaje i zvanično startovale ove nedelje, malobrojni modeli mogu da se pazare po ceni upola nižoj od sezonske.
Trgovci kažu da se veći popusti mogu očekivati tek u drugoj polovini januara. Niže cene mahom do 30 odsto ponudile su modne kuće "Terranova", "Bershka", "Timeout", "Legend", "Springfield", "Newyorker".
Posle sniženja, pantalone i džemperi u "Terranovi" koštaju po 1.299, tunike i dugi džemperi su 2.299 dinara, dok su u "Timeoutu" farmerke snižene sa 7.499 na 5.399 dinara.
Kada su rasprodaje u pitanju, možemo slobodno reći da još uvek kasnimo za evropskim državama, kaže predsednica Centra za potrošače Srbije (CEPS) Vera Vida.
Tako za jedan par čizama, u Srbiji treba izdvojiti između 100 i 200 evra, dok se iste takve čizme u Italiji, Mađarskoj ili Austriji mogu naći upola jeftinije, upravo zahvaljujući velikim popustima. Stoga se domaćim potrošačima isplate šoping ture do Beča, Budimpešte, Trsta.
Može se reći da u Srbiji pravih rasprodaja i nema. Mali broj uvoznika, nedovoljna ili skoro nikakva konkurencija, visoke marže, zaštitne carine, ozbiljna su prepreka trgovcima da rasprodaju robu, a da ujedno i profitiraju.
Kod nas prava sniženja počinju tek u novoj godini, a ne pred doček, kako je to svuda u svetu, ali u daleko manjem obimu nego što je slučaj sa zemljama Evropske unije, objašnjavaju u CEPS.
Ono što je veoma bitno za naše susede je i to da su cene, i stare i one na sniženju jasno i vidljivo napisane, tako da potrošač ne mora da ulazi u prodavnicu da bi ih video.
Naši trgovci i dalje koriste razne načine kako bi obmanuli potrošače. Često se događa da prodaju robu sa greškom, prelepljuju stare cene, koja je neki put ista ili čak niža od cene na rasprodaji.