
Sve više građana Srbije kupuje online
Rezultati istraživanja MasterIndex, godišnjeg istraživanja kompanije MasterCard o potrebama i navikama aktivnih korisnika kartica u Srbiji, pokazali su da se broj korisnika kartica koji kupuju na internetu povećao za 10% tokom poslednje tri godine – sa 14% 2010. godine na 24% 2012. godine.
Kada je u pitanju vrsta plaćanja koja se obavlja na internetu, ovo istraživanje je pokazalo da među ispitanicima koji kupuju na internetu, 32% plaća svoje račune online, a isti je i procenat onih koji kupuju odeću i obuću, dok 21% njih kupuje poklone.
Korisnici kartica u Srbiji takođe koriste internet da kupe knjige (16,9%), karte za sportska i kulturna dešavanja (16,4%) i kućne aparate (7,2%). Ispitani korisnici kartica takođe vide internet kao pogodan način za plaćanje svojih troškova vezanih za putovanja, pa tako 24% ispitanika kupuje avionske karte online, 19% plaća hotelske i troškove smeštaja, dok 7,7% plaća putne aranžmane.
Istraživanje je pokazalo da je broj onih koji veruju da je online plaćanje bezbedno takođe porastao sa 20% koliko je iznosio 2010. godine na 35% 2012. godine.
MasterIndex Srbija je godišnji program istraživanja koji kompanija MasterCard Evropa sprovodi sa ciljem da profiliše korisnike kartica u Srbiji i ono daje uvid u izbore i navike korisnika kartica, kao i u njihovu percepciju lične finansijske situacije. MasterIndex istraživanje je po prvi put sprovedeno u Srbiji u martu 2009. godine.