
Taksi odavno postao luksuz
Prevoz taksijem u srpskoj prestonici u poslednjih godinu dana je prepolovljen i najčešće se koristi u "vanrednim" okolnostima, kada se kasni na posao, ide kod lekara ili u ekstremnim vremenskim uslovima. Pored Beograda, taksi postao luksuz i u Novom Sadu i Nišu.
Broj poziva kol centru u Beogradu je smanjen za 50 odsto i građani se voze samo kada moraju, najčešće kod lekara. Kada su napolju ekstremni uslovi kao što su velike vrućine ili je pljusak, sneg, kada kasne na posao, kažu za Mondo iz "Žutog taksija".
Prvi pokazatelj krize i nemaštine je to što građani, kada pozovu taksi, prvo pitaju koliko bi koštala vožnja, što ranijih godina nikako nije bio slučaj, bar kada su u pitanju pozivi telefonom.
Sugrađani sve više plaćaju čekovima. Vremena su zaista teška za taksiste i njihove porodice jer su mnogi prinuđeni da rade i po 14 sati da bi zaradili za život, što je opet, previše i teško izdržljivo, ističu u "Žutom taksiju".
Novosadski taksisti sa padom prometa susreli su se krajem prošle godine, kada su povećane cene usluga. Kako kažu u nekoliko udruženja, bio je to pravi šok za Novosađane jer su bili naviknuti na prilično povoljne cene.
Slična situacija je i u Nišu gde je od početka 2013, broj Nišlija koji se voze taksijem znatno smanjen, a usluge koriste pretežno penzioneri koji idu kod lekara i mlađa populacija vikendom, a niški taksisti voze vožnje i od po 100 dinara.
Beograd skoro duplo skuplji
U Novom Sadu cena starta je 70 dinara, kilometar u prvoj, dnevnoj tarifi je 52, dok je u Nišu start 75 dinara, a taksimetar po kilometru otkuca 35 dinara. U Beogradu je start više nego duplo skuplji u odnosu na ova dva grada i košta 170 dinara, a tarifa po kilometru je 65 dinara.
Aerodrom žarište "divljaka"
U udruženjima kažu da, iako su realne cene taksi usluga visoke za građane, mnogo je onih koje su vozili "divlji taksisti" koji papreno naplaćuju svoje usluge, pa se građani ne odlučuju da više sednu u taksi.
Na aerodromu je žarište "divljaka", mnogi od njih imaju papire na drugo ime, nepotpune dozvole, a najlakše ih je prepoznati po krovnim oznakama koje se više ne koriste ili imaju table koje liče na one koje već imaju neka udruženja.
Na inicijativu Sekretarijata za saobraćaj gradske uprave grada Beograda oformljena je radna grupa, gde su izneti predlozi za izmenu i dopunu Odluke o auto taksi prevozu u cilju smanjenja broja nelegalnih auto taksi prevoznika, istakli su za Mondo u komnalnoj policiji.
Foto: Facebook