Auto-putevi samo pod koncesiju

Četiri kineske kompanije zainteresovane za izgradnju i upravljanje Koridorom 11. Stav Vlade Srbije je da se auto-putevi više ne grade uz pomoć kredita, već samo putem koncesije.

Prema rečima ministra građevinarstva Velimira Ilića, takva sudbina očekuje ne samo Koridor 11, već i takozvani moravski koridor, kao i brzu saobraćajnicu od Novog Sada do Rume.

Prema predlogu budžeta za narednu godinu, novac je obezbeđen samo za tehničkog, pravnog i finansijskog savetnika za koncesiju Beograd – Požega.

Najbolju tehničku ponudu u pretkvalifikaciji za ovu koncesiju dala je Shandong Hi-Speed Group. Stručna komisija za ocenu četiri prispele ponude još nije završila izveštaj.

Ministarstvo građevinarstva će uskoro obavestiti ponuđače ko ide u sledeći krug, a to znači dostavljanje finansijske ponude. Prema grubim procenama, vrednost radova premašuje 450 miliona evra.

Pripremamo tender za izbor savetnika za koncesiju. Biće to neutralna međunarodna konsultantska kuća, koja će dobiti zadatak da pripremi predlog koncesionog ugovora, kaže Ilić za Novosti.

Plan je da to bude BOT model, a to znači: izgradi, koristi i vrati auto-put državi posle koncesionog perioda u ispravnom stanju.

Predmet koncesije je izgradnja, održavanje i korišćenje dve deonice Koridora 11, Surčin – Obrenovac u dužini od 17,6 kilometara, uključujući i most na Savi i Preljina – Požega u dužini od 31 kilometar.

Koncesionar će dobiti na održavanje i korišćenje i deonicu od 103 kilometra između Obrenovca i Preljine i to je takođe predmet koncesije. Taj deo Srbija sama gradi iz budžeta, kineskog i azerbejdžanskog kredita.

Koncesije "izgradile" francuske puteve, u Mađarskoj srušile vladu

Koncesije su se najbolje pokazale u Francuskoj, gde je dobar deo auto-puteva izgrađen zahvaljujući ovom modelu. U Mađarskoj je čak pala vlada zbog koncesije, jer je na putu bilo manje vozila nego što je predviđeno studijom, pa je koncesionar tražio penale.

U Hrvatskoj, prvi koncesioni ugovor spojio je Karlovac i Zagreb, potom Karlovac i Rijeku, a počelo je i spajanje Zagreba sa granicom Mađarske i Slovenije. U Češkoj, Slovačkoj i Sloveniji auto-putevi su se gradili iz budžeta.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE