Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Četiri tajne uspešnog vođenja kompanije

    Uloga preduzetnika u ogranizaciji koju ste sami izgradili postaje sve dinamičnija i komplikovanija. Iako su se preduzetnici oduvek morali ponašati kao menadžeri, preuzimajući tradicionalnu ulogu planiranja, organizovanja, vođenja i kontrole kako bi usmerili organizacije prema napretku od njih se očekuje i da budu efikasne vođe. 

    Međutim, veliki vođe te tradicionalne uloge podižu na mnogo viši nivo. Uz planiranje, organizaciju, vođenje i kontrolu moraju ovladati s ove četiri tajne sjajnog vodstva:

    1. Energičnost

    Najefikasnije vođe danas ne pružaju samo povratne informacije i izveštaje već komunikacijom podstiču energičnost zaposlenih. Vođe moraju paziti kakav učinak mogu imati njihove reči. U interakciji s ljudima, posebno u razdoblju velikih promena, izazova ili organizacijskih potresa, morate imati na umu da zaposleni osete vaš stav.

    Budite vođa i promišljeno komunicirajte s organizacijom govoreći iz srca. Inspirišite i napunite zaposlene energijom oslikavajući pozitivnu viziju budućnosti, a zatim objasnite njihovu ulogu u toj viziji.

    2. Dajte moć zaposlenima

    Usudite se predati neka zaduženja zaposlenima. Predati zaduženja u smislu davanja moći drugima. Prepuštanje moći se osnivačima kompanije i preduzetnicima može činiti čudnim. Na kraju veliki deo njihove uloge je moć i odlučivanje o organizaciji, zar ne? Ne nužno. Moć, kada je krivo shvaćena, označava iluziju kontrole. Umesto traženja kontrole nad drugim ljudima izuzetno uspešne vođe streme ka davanju tih moći drugima.

    Oni su ljudi koji kontrolišu sami sebe i rade na tome da utiču na druge. Prepuštanje zaduženja pruža mogućnost zaposlenima da se razvijaju i budu uspešni na temelju vlastitog rada i motivacije. Velike organizacije utiču na ljude podstičući rast i učenje, podržavajući ih kvalitetnom obukom i kreiranjem konstruktivnog, pozitivnog radnog okruženja.

    3. Podrška

    Kako bi uspešno pružili podršku zaposlenima morate im nedvosmisleno objasniti ciljeve, pružiti povratnu informaciju o napretku i omogućiti im pravilne alate i obuku potrebnu za njihov rad. Kada je produktivnost suočena s izazovima ili u potpunosti zaustavljena ohrabrujte dvosmernu komunikaciju kako bi uspešno odredili potrebne poteze. Kada se pojave greške i problemi potražite rešenja.

    Zaštitite zaposlene od negativnih organizacijskih politika i izbegavajte okrivljavanje pojedinaca za neuspeh. Podrška s vrha razvija zajedništvo i povezuje zaposlene koji bolje međusobno komuniciraju i rade s više samopuzdanja kada osećaju podršku. Znajući da će se njihova reč ozbiljno uzeti u obzir zaposleni se ne osećaju nelagodno kada vas žele upozoriti na probleme i ponuditi rešenja.

    4. Komunicirajte

    Kontruktivna komunikacija je glavno obeležje najuspešnijih organizacija i ljudi koji ih vode. Promišljena, konstruktivna komunikacija je dinamičan, interaktivan i transparentan način distribucije informacija unutar organizacije.

    Ono zahteva veštine poput aktivnog slušanja, pojašnjavanja poruka, potvrđivanja namere i poštovanja snage reči. Izuzetni vođe razmišljaju o svojoj publici i njihovim namerama te pažljivo biraju medij i ton kojim komuniciraju svoje poruke. Uz pomoć tehnologije koja im je danas dostupna na radnim mestima, od telefona, e-mailova do poruka preko Twittera, Skypea, Youtubea i drugih, mogućnosti za brzo plasiranje informacije širokoj publici su neograničene.

    Ne morate se roditi kao veliki vođa kako biste postali veliki vođe. Ovladajte navedenim tajnama uspešnog vođenja i bićete na dobrom putu da poboljšate vlastito vođenje kompanije.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE