Čips doneo profit Pepsiju
Američki Pepsico ostvario je profit u trećem kvartalu od 1,91 milijardi evra i to zahvaljujući većoj prodaji čipsa Frito-Lay, naspram najvećeg konkurenta Coca-Cole, koja je u istom periodu zaradila 2,45 milijardi dolara, sa rastom od šest odsto.
Profit Pepsica od 1,91 milijardu dolara, za nepun procenat je veći nego u istom periodu prošle godine, i to zahvaljujući većoj prodaji čipsa Frito-Lay, koji je ublažio slabiju prodaju napitaka na severnoameričkom tržištu.
Neto profit po akciji dostigao je u trećem tromesečju 1,23 dolara u odnosu na 1,21 dolar u istom periodu lane. Analitičari u anketi Reutersa prognozirali su u proseku sedam centi nižu cenu akcija.
Izrazitiju preorijentaciju na slane i slatke grickalice umesto napitaka forsira uticajni akcionar Nelson Peltz.
Prema njemu, Pepsico bi trebalo da kupi firmu Mondelez international, proizvođača keksa oreo, a trebalo bi potpuno da se oslobodi odeljenja bazalkoholnih pića koje proizvodi pepsi ili tropicanu.
Potrebno je naglasiti da Peltzov investicioni Trian Fund Management ima udeo, kako u Pepsiju, tako i upravo u Mondelezu.
Najveći konkurent Pepsija i vodeći proizvođač bezalkoholnih pića na svetu Coca-Cola, prema podacima objavljenim u utorak, u trećem kvartalu je zaradila 2,45 milijardi dolara, šest odsto više nego u istom periodu lane.
Foto: Facebook