Air Serbia ponudom `osvaja` Evropu?
Air Serbia će imati najbolju ponudu ne samo u regionu, već u Evropi. Započeti razgovori sa najvećim proizvođačima oko kupovine letelica koje će stići za tri do pet godina. Kako je i najavljivano, kompanija "polaže ispit" prvim letom do Abu Dabija.
Abu Dabi, potom povratak u Beograd, pa let ka Moskvi. Na ovim linijama "položiće ispit" prvi iznajmljeni avion airbusa, koji krajem oktobra sleće u flotu Air Serbia. Do kraja godine kompanija će imati ukupno šest letelica na lizing, a do marta 2014. godine stižu još četiri. Prosečna starost aviona je manja od devet godina.
Po najpovoljnijim mogućim cenama iznajmljuju se letelice airbus, odlično održavane, sa manje sati naleta od "vršnjaka" i istim tipom motora kao letilice strateškog partnera Etihada. To je za potrebe Air Serbia u ovom trenutku najbolja ponuda.
Jat ima tri boeinga, koji moraju na veliki remont i reč je o ozbiljnim višemesečnim radovima, a to košta pola miliona evra po avionu, kaže za Novosti savetnik prvog potpredsednika Vlade Srbije Siniša Mali.
Zato smo morali da krenemo u nabavku aviona i našli smo ono što je u ovom trenutku najbolje na tržištu. Ugovori sa lizing kućama, od kojih bez posrednika iznajmljujemo avione, biće potpisani na četiri godine.
U periodu od tri do pet godina, stizaće novih deset aviona, koji će biti u vlasništvu Air Serbia i, kako budu pristizali, tako će se smanjivati broj zakupljenih letelica, a razgovori sa najvećim proizvođačima aviona su već započeti – Airbus, Boeing, Bombardi.
Air Serbia će ispunjavati iste standarde kao i Etihad, imaće najbolju ponudu u regionu i Evropi. Po pitanju kvaliteta usluge kompromisa nema. Air Serbia neće zavisiti od drugih, zato ima i svoje linijsko održavanje.
Kako kaže naš sagovornik, 40 miliona dolara, koje će kao pozajmicu uplatiti Etihad, odlazi na poslovanje srpskog prevoznika do kraja godine, a to je plaćanje obaveza, najam aviona.
Inače, do sada se za socijalni program prijavilo više od 200 radnika Jata, a rok za prijavu produžen je do 20. septembra. Oni koji ne žele da se prijave na program, mogu da konkurišu za tri radna mesta, a ko ne prođe testiranje, imaće novu šansu za drugi krug socijalnog programa.
U Vladi Srbije obećavaju da će ubuduće svi koji učestvuju u avio-biznisu, od beogradskog aerodroma "Nikola Tesla", preko "Jat tehnike" do nacionalnog avio-prevoznika, morati da se ponašaju po tržišnim uslovima.
Na pitanje može li Srbija da ima problema sa Briselom, zbog ugovora kojim Etihad preuzima upravljanje Jatom, Mali kaže da ugovor nije sporan i da je iz Brisela stigao upit o tome koliki udeo će imati Etihad i ko ima efektivnu kontrolu nad kompanijom.
Odgovori Briselu se spremaju i sve vezano za partnerstvo sa Etihadom urađeno je da bude u skladu sa Sporazumom o otvorenom nebu, koji je Srbija prerano počela da primenjuje u punom obimu.