Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Adidas i Nike vladaju tržištem sportske opreme

    Tržište sportske odeće u svetu, prema procenama, vredno je 135 milijardi dolara, a narednih godina to tržište bi moglo rasti po četiri odsto godišnje. Od prozvođača, dominiraju dve poznate svetske marke – Nike i Adidas.

    Rast tržišta sportske odeće, ocenjuju analitičari, rezultat je povećanja standarda u razvijenim zemljama, sve većoj svesti o vežbanju, uključivanju žena u sport i popularnosti sportske opreme za žene, kao i trenda elegantne i udobne sportske odeće.

    Osim toga, veliki katalizator rasta ovog tržišta je i rast potražnje s azijskog i južnoameričkog tržišta, prvenstveno zbog rastućeg ekonomskog prosperiteta na tim prostorima, ali i sve rasprostranjenijeg trenda zdravog života.

    Među globalnim igračima na tom tržištu ključni su svakako Nike, Adidas, Puma i Reebok, ali po prodaji im se sve više približavaju i manje poznati brendovi Under Armour i Lululemon Athletica koji beleže visok rast.

    Po prihodima od prodaje koje je objavila stranica Trefis.com, Adidas je trenutno najveći proizvođač sportske odeće u svetu, a tu je poziciju zacementirao, između ostalog zahvaljujući kupovini Reeboka 2005.

    Međutim, iako su Adidasovi prihodi u tom segmentu, od 2010. do 2012. bili najveći, najviše je rastao Nike, čiji udeo na tržištu je, sa 3,9 iz 2007. u 2012. godini narastao na 4,9 odsto.

    Ipak, veliki rizik predstavlja sve veći broj lokalnih igrača, ali i sve veći problem falsifikovanih proizvoda. Osim toga, prodaja Nikeove odeće u poslednje je vreme pala u zapadnoj Evropi i Kini.

    Adidas i Nike su zajedno vodeći proizvođači sportske odeće u svetu, a njihov zajednički udeo u 2014. godini je premašio 11 odsto.

    Adidas je u fiskalnoj 2012. prodao sportske odeće u vrednosti od 8,2 milijarde dolara, a Nike 6,3 milijarde i očekuje se da će upravo ta dva rivala i dalje imati primat na tržištu i da će konkurencija među njima biti sve veća.

    Obe kompanije se bore za ključna tržišta na kojima nastupaju s agresivnim marketinškim kampanjama i sponzorišu većinu velikih sportskih manifestacija.

    Ostali brendovi, iako su takođe beležili rast, iako nisu ostvarili ni približno tako dobre rezultate. Njemačka Puma ostvarila je 1,4 milijardi dolara, dok je japanski Asics uprihodio “tek” 479 miliona dolara.

    Njih su gotovo pretekli dva brenda relativno nepoznata evropskom tržištu: američki Under Armour i kanadski Lululemon Athletica, koji su poslednjih godina zabeležili impresivan rast od 27,4, odosno 38,7 odsto.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE