
Konkurencija o velikom marketinškom dilu: Odvažan, hrabar i iznenađujući potez
Martin Sorrell, prvi čovek „broj jedan“ marketinške kompanije u svetu WPP-a, čestitao je svom velikom i dugogodišnjem konkurentu Maurice Levy-ju, iz kompanije Publicis, što je ubedio kompaniju Omnicom na spajanje i dodao da je ovim poslovnim potezom dalja konsolidacija ovog tržište neizbežna.
Maurice Levi (Publicis) i John Wren (Omnicom)
Američka marketinška kompanija Omnicom i francuska Publicis objavile su da će se spojiti u najveću marketinšku firmu na svetu, vrednu 35,1 milijardu dolara.
„Ovo je ekstremno odvažan, hrabar i iznenađujući potez. Vreme će pokazati da li će ove dve kompanije „kliknuti“ i da li će klijenti profitirati od ovog spajanja,“ rekao je Sorrell agenciji Reuters.
Sorrell je rekao da je dalja konsolidacija marketinškog tržišta neizbežna, i da će ovim možda biti uspostavljena ravnoteža koja će generalno dati prilike i njegovom WPP.
Prema pisanju Business Insidera negativne posledice ovog spajanja su to što će biti otpuštanja zaposlenih, zatim činjenica da su u celoj priči nastradali deoničari, jer nije u pitanju kupovina, već spajanje kompanije. Ovaj sajt predviđa i da će zajedničku kompaniju napustiti svi klijenti zbog konklifta interesa (na primer Coca-Cola i Pepsi će biti klijenti ove kompanije), a stvoriće se i efektan duopol na tržištu, zajedno sa WPP.
Foto: Beta/AP