Microsoft na 25 odsto trzišta uređaja za pristup internetu
Kompanija Microsoft drži svega 25 odsto tržišta uređaja sa kojih se pristupa internetu, dok je ta cifra 2009. godine iznosila čak 90 odsto.
Kako prenosi portal bug.hr, eksplozija pametnih telefona i tableta, prvenstveno Appleovih I-uređaja, a zatim i neverovatne količine Androida, uticala je i na podelu na tržištu, gde je najveći gubitnik upravo Microsoft.
U vremenu sveopšte internetske povezanosti, mobilnosti i sve aktivnijeg učestvovanja svih mogućih vrsta uređaja u komunikaciji, Microsoft je izgubio najviše, postavši mnogo manje bitan igrač sa četvrtinom tržišta.
Ovoj je situaciji kumovala i stagnacija PC tržišta, ali i nemogućnost Microsofta da, uprkos ogromnim naporima, ne zagrize ozbiljnije u rastuće mobilno tržište.
Udeo korisnika klasičnih računara je sve manji, a Microsoft na mobilnom tržištu još nema efikasno rešenje, iako je aktuelna već druga generacija "novih" Windows telefona i prva generacija Windows tableta, na operativnom sistemu koji ni na PC-u nije prihvaćen s preteranim entuzijazmom.
Da stvar bude gora, brojni partneri su već otkazali podršku za Windowse RT, specijalnu verziju Windowsa za tablete s nešto ograničenim mogućnostima, a to sigurno neće pomoći Microsoftu u proboju na tržište.
Iako je u planiranom osvajanju tržišta Microsoft uložio znatne napore, zajedno sa Nokiom kao partnerom, rast učešća na tržištu mobilnih uređaja nikako da dostigne neke veće cifre.
Najavljeni Windowsi 8.1 i novi razvojni alati donose bitna osveženja i ispravke, a predstavljen je i solidan broj novih mogućnosti, što bi trebalo pomoći Microsoftu da zadrži poziciju i polako pogura i mobilni sektor.
Promena ciklusa izdavanja Windowsa i razvojnih alata, kao i konačno restrukturiranje kompanije ipak je znak da su i u Microsoftu shvatili da nešto moraju menjati iz temelja, kako bi nadomestili nepoverenje i minimalan interes koji vladaju na tržištu, zbog čega ljubitelji ovog sistema još uvijek imaju razloga za veselje.